مراکش؛ میزبان همایش بین‌المللی «تاریخ پزشکی در میراث اسلامی»
کد خبر: 3539715
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

مراکش؛ میزبان همایش بین‌المللی «تاریخ پزشکی در میراث اسلامی»

گروه بین‌الملل: همایش بین‌المللی «تاریخ پزشکی در میراث اسلامی»، دوشنبه، سوم آبان‌ماه در شهر «فاس» مراکش آغاز می‌شود و تا هفتم آبان ادامه دارد.

مراکش؛ میزبان همایش بین‌المللی «تاریخ پزشکی در میراث اسلامی»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)، این همایش بین‌المللی به همت دانشکده پزشکی و داروسازی وابسته به دانشگاه «محمد بن عبدالله» شهر «فاس» مراکش و با همکاری انجمن بین‌المللی تاریخ طب اسلامی، مؤسسه علوم، تمدن و فن‌‌آوری بریتانیا و با حمایت سازمان اسلامی آیسسکو برگزار می‌شود.
هدف از برگزاری این همایش، برجسته‌کردن و تبیین نقش و اهمیت تاریخ علوم به‌طور عام و علم پزشکی به‌طور خاص در رنسانس اسلامی، تمرکز بر مهم‌ترین ایستگاه‌های تاریخی پزشکی عمومی، دامپزشکی و دندانپزشکی در میراث اسلامی و معرفی دانشمندان مسلمانی است که در طول تاریخ به پیشرفت پزشکی کمک کردند.
بنابراین گزارش، تعدادی از پژوهشگران و فعالان عرصه پزشکی از کشورهای ترکیه، مراکش، عربستان، تونس، نیجریه، بحرین، مصر، اردن، لیبی، سوریه و کارشناسانی از بریتانیا، سوئیس، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، پرتغال، آلمان، مکزیک، ایالات متحده آمریکا، چین و هند در این همایش حضور خواهند داشت.
captcha