اهمیت تقویت نظارت‌های درونی قوه قضائیه در راستای عمل به منویات رهبری
کد خبر: 3539826
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
رنجبر تأكید كرد:‌

اهمیت تقویت نظارت‌های درونی قوه قضائیه در راستای عمل به منویات رهبری

گروه اجتماعی: معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات بر اهتمام همه مسئولان نظارتی بر تحقق و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و ریاست قوه قضائیه در خصوص سالم‌سازی دستگاه قضایی و تقویت نظارت‌های درونی قوه قضائیه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، علی رنجبر، معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات امروز، اول آبان‌ماه در نشست منطقه‌ای نمایندگان دادسرای انتظامی قضات جنوب کشور در شیراز بر اهتمام همه مسئولان نظارتی بر تحقق و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و ریاست قوه قضائیه در خصوص  سالم‌سازی دستگاه قضایی و تقویت نظارت‌های درونی قوه قضائیه تأکید کرد.
وی با اشاره به اهمیت نظارت بر قشر قضات، مسئولیت نظارت بر قضات را به لحاظ جایگاه آنان حساس خواند و افزود: از آنجا که قضات در شرع مقدس اسلام و عرف از جایگاه خاص و شأن بالایی برخوردارند مسئولیت نظارت بر این قشر نیز دارای حساسیت زیادی است.
رنجبر در ادامه با بیان شرایط و اهمیت نظارت و ارزشیابی و نحوه بازرسی، بر حفظ کرامت انسانی و حرمت شئون قضات و جلوگیری از لطمه به شجاعت و استقلال قضات تأکید کرد و گفت: یکی از نیازهای ضروری و اجتناب‌ناپذیر برای دستگاه قضایی وجود یک سیستم کامل و دقیق نظارت و ارزشیابی است.
معاون دادستان انتظامی قضات همچنین یکی دیگر از اهداف نظارت و ارزشیابی را سنجش دقیق و واقعی عملکرد قضات با معیارهای شرعی و قانونی بیان کرد و با اشاره به ضرروت آسیب‌شناسی عملکرد رفتاری و اخلاقی قضات هدف اصلی این موضوع را ارتقای تشکیلات قضایی و سطح سلامت نظام تشکیلاتی در راستای فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سیاست‌های دستگاه قضایی خواند.
وی با تأکید بر مقابله و برخورد قاطعانه با هر گونه فساد گفت: وظیفه ما بررسی دقیق گزارش‌های واصله است و در این زمینه ضمن رعایت دقت، سرعت و صحت در بررسی گزارش‌ها، به جایگاه و حیثیت همکاران قضایی توجه ویژه داریم.
معاون دادستان انتظامی قضات در ادامه ضمن تشریح آخرین رویکردها و شیوه‌های نظارتی و بازرسی و تبیین شاخص‌ها و ملاک‌های ارزیابی و اهمیت واحدهای نظارت و ارزشیابی استان‌ها گفت: همه این اقدامات در راستای حفظ حقوق عامه و اجرای بهتر عدالت و در جهت ارتقای سطح سلامت تشکیلات قضایی است.
رنجبر در پایان از تدوین شیوه‌نامه جدید نظارتی عملکرد قضایی قضات توسط دادسرای انتظامی خبر داد و افزود: در این شیوه‌نامه، کارنامه سوابق مدیریتی و عملکردی برای هر قاضی تشکیل و ثبت و ضبط می‌شود که این سوابق در ارتقای قضات مؤثر خواهند بود.
captcha