ضرورت گام‌‌ نهادن دستگاه‌ها برای معرفی جایگاه حفظ قرآن
کد خبر: 3539920
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی بیان کرد:

ضرورت گام‌‌ نهادن دستگاه‌ها برای معرفی جایگاه حفظ قرآن

گروه مسابقات: حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی در بخشی از آیین اختتامیه سی و نهمین مسابقات سراسری قرآن کریم خواستار گام‌ نهادن دستگاه‌ها برای معرفی جایگاه حفظ قرآن شد و گفت: باید این امر از امور دارای اولویت در خانواده‌ها باشد.

ضرورت گام‌‌ نهادن دستگاه‌ها برای معرفی جایگاه حفظ قرآن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در بخش از آیین اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امشب، 1 اول آبان محمدهادی صلح‌جو، مجری کارشناس مراسم به گفت‌وگو با حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی، حافظ کل قرآن کریم پرداخت.
وی در ابتدای این گفت‌وگو با اشاره به اینکه 26 سال دارد و در سن پنج سال‌ونیم، حافظ کل قرآن شده است، ادامه داد: خداوند را شاکرم که در این جلسه حضور دارم.
طباطبایی درباره دلیل کمتر دیده شدنش در سطح برنامه‌های قرآنی، اظهار کرد: در محافل و مراسم قرآنی حضور دارم اما در صدا و سیما کمتر دیده شده‌ام.
این حافظ کل قرآن کریم بیان کرد: در سطح خارج حوزه مشغول به تحصیل هستم، اما کار اصلی‌ام در مؤسسه قرآنی آن هم در بخش ترجمه و تألیف کتب آموزشی مشغول هستم که البته بخش دیگری از وقتم را به بازدید از شعبه‌های مؤسسه جامعة القرآن هستیم.
وی در پاسخ به این سؤال که توصیه شما درباره جهش حفظ قرآن در کشور چیست؟ اظهار کرد: اگر بخواهیم درباره اهمیت و فضیلت، ثواب و پاداش حفظ قرآن صحبت کنیم از فرصت این جلسه خارج است، اما خانواده‌ها متوجه شدند که به چه اندازه زمینه انس با قرآن به ویژه برای تربیت فرزندان دارای اهمیت است.
طباطبایی عنوان کرد: وظیفه تمام دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های آموزشی و سایر دستگاهای مرتبط اینست که به هر نحوی در زمینه اهمیت حفظ قرآن قدم بردارند تا این زمینه برای خانواده‌ها بیشتر تبیین شود. به گونه‌ای که خانواده‌ها آن را از اولویت کارهایشان قرار دهند به گونه‌ای که بهترین حالات و زمان و مکان‌ها را برای قرآن و به ویژه برای حفظ قرآن داشته باشیم.
captcha