رونمایی از سند توسعه راهبردی تحول فعالیت‌های سازمان اوقاف
کد خبر: 3539928
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸

رونمایی از سند توسعه راهبردی تحول فعالیت‌های سازمان اوقاف

گروه مسابقات: طی اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم از سند توسعه راهبردی تحول فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیزیه رونمایی شد.

سند راهبردی سازمان اوقاف
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در بخش دیگری از آیین اختتامیه سی و نهمین مسابقات سراسری قرآن امشب، اول آبان از سند توسعه راهبردی تحول فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و مصطفی زمانیان، مجری سند راهبری تحول و سایر مسئولان رونمایی شد.
در ابتدای این مراسم نیز حجت‌الاسلام محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: خوشحالم که وعده‌ای که از سال‌های قبل داده بودیم طی این مسابقات محقق شد و از آن رونمایی شد.
وی ادامه داد: حقیقت این است که در پنج سال اخیر تحول بزرگی در زمینه فعالیت‌های قرآنی در سازمان اوقاف انجام ‌شد که یکی از این تحولات طرح ملی حفظ قرآن کریم بوده است به گونه‌ای که بیش از دو هزار مقام و بقاع متبرکه به نفع قرآن از ظرفیت‌هایش استفاده شده است.
محمدی تصریح کرد: در مجموعه دستگاه‌های دولتی و عمومی کشور، سازمان اوقاف به عنوان پرچم‌دار اصلی فعالیت‌های قرآنی در تمام پایش‌ها بوده است بطوری که در دو دوره پایش، سازمان اوقاف، رتبه برتر را در همه عرصه‌ها بدست آورده است.
وی بیان کرد: سند راهبری، فعالیت‌هایی‌ست که در این سازمان شکل می‌گیرد که الگویی برای دیگر دستگاه‌ها است و امید است که ذیل این سند، راه آینده این سازمان مشخص شده باشد. همچنین نسبت این سند را با سایر سندها از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی بررسی خواهیم کرد به گونه‌ای که در زمینه سند توسعه پژوهش و  آموزش و تبلیغ و ترویج قرآنی، قدم‌های اساسی برای سازمان یافتن نظام‌مند کل فعالیت‌های قرآنی مد نظر قرار گرفته می‌شود.
سپس مصطفی زمانیان، مجری سند راهبری تحول عنوان کرد: بر خودم لازم می‌دانم که از همه بزرگوارانی که ما را در تدوین این سند حمایت کردند تشکر کنم که این یکی از اسناد راهبردی در فعالیت‌های قرآنی در مجموعه سازمان اوقاف است که تدوین شد و امروز از آن رونمایی شد.
وی ادامه داد: این فعالیت در مجموع هشت ماه تعدادی از همکارن بود که براساس تجربیات کشورهای مختلف در حوزه فعالیت‌های قرآنی، تحلیل دیدارها و بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تدوین شد.
زمانیان بیان کرد: در مجموعه بخش‌های مختلف سند، رابطه این سند با اسناد بالادستی منشور توسعه و سایر برنامه‌های قرآنی کشور مورد بررسی قرار گرفت و نظر و دیدگاه مجموعه قرآنی کشور مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت این سند تدوین شد و امیدواریم این سند راهبری برای فعالیت‌های قرآنی سازمان مؤثر باشد.
حسن ختام این بخش تجلیل از زمانیان با اهدای لوح سپاس بود و سپس از این سند رونمایی شد.
مطالب مرتبط
captcha