جامه‌ عمل پوشاندن به مطالبات قرآنی رهبر انقلاب
کد خبر: 3539932
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲
حجت‌الاسلام علی محمدی خواستار شد:

جامه‌ عمل پوشاندن به مطالبات قرآنی رهبر انقلاب

گروه مسابقات: حجت‌الاسلام علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در آئین پایانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن به پیشنهاداتی در خصوص ارتقای سطح کیفی و کمی مسابقات پرداخت و نیز بر جامه عمل پوشاندن به مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در آیین اختتامیه سی ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به سخنرانی پرداخت و با اشاره به آیه «فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ فقد استَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقی لاَ انْفِصامَ لَها» و ضمن تشکر از دست ‌اندرکاران این برنامه نورانی اعم از مسئولان استانی و سایر مدیران قرآنی، گفت: خدا را شاکریم که در عصر جمهوری اسلامی و عصر حاکمیت دین و قرآن، خداوند توفیق حضور در محضر قرآن کریم را داده است.
نماینده ولی‌فقیه در این سازمان افزود: خدا را شاکریم که به برکت امام و خون پاک شهیدان و همچنین حضور مقام معظم رهبری توفیق پیدا کردم در خدمت قرآن باشیم و آوای قرآن در سراسر ایران اسلامی به ویژه استان گیلان طنین‌انداز باشد.
وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در پایان مسابقات بین‌المللی قرآن و در روز اول ماه مبارک رمضان در جمع جامعه قرآنی مطالباتی را مطرح کردند و خودم و شما را مورد خطاب قرار می‌دهم که چه کرده‌ایم.
محمدی بیان کرد: انتظار این است که در برنامه‌های بعدی دوستان و متولیان امر به این موضوع توجه داشته باشند. ایشان چهار خواسته داشتند که عبارت است از؛ شناخت اصلی قدرت و ترویج آنکه منبع اصلی قدرت و اقتدار ملت مسلمان ایران و تمام مسلمان عالم، ایمان به خدا و کفر به طاغوت است.
وی اظهار کرد: طاغوت زمان ما که شیطان اکبر است، آمریکا است و هر کسی ایمان به خدا که دستگیره محکم و شکست ناپذیر است، داشته باشد، قطعاً در برابر این دشمن ایمن است. ما باید قوی باشیم؛ قدرت نیز فقط به صلاح و پول نیست، بلکه ایمان به خدا و پایداری است.
محمدی ادامه داد: اگر ایمان به خدا داشته باشیم و کفر به طاغوت داشته باشیم این تمسک به «ِبالْعُرْوَهِ الْوُثْقی» است که مایه اقتدار است و در دنیای اسلام این را ما باید بخواهیم و ترویج کنیم.
وی با اشاره به دیگر مطالبه مقام مظم رهبری اضافه کرد: جهاد تبیینی و تبلیغی از دیگر موارد مورد تأکید ایشان است که شناخت دشمن ضروری است که در این باره جملاتی را بیان کردند «بخشی از جهاد، جهاد تبلیغی و تبیینی است که اگر به وظیه‌مان عمل کنیم مسلمانان عالم، توطئه دشمن را خواهند شناخت» که در این مورد نیز جامعه قرآنی و من و شما وظیفه داریم که باید گفتمان انقلاب در جامعه مطرح شود که گفتمان عمومی و همگانی شود.
محمدی تصریح کرد: لذا تبیین آیاتی که براساس آن انقلاب به وجود آمده است جز از جامعه قرآنی خارج نیست که در این باره به آیه «وَ إِذْ أَخَذَ اللَّهُ ميثاقَ الَّذينَ أُوتُوا الْكِتابَ لَتُبَيِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ» استناد کردند. حافظان، قاریان، اساتید، مربیان، داوران، مدیران و مجریان و تمام جامعه قرآنی این وظیفه تبیین را برعهده دارند. امام خمینی(ره) نیز با استناد به آیه‌ای از قرآن فرموده است «لَا تَظْلِمُونَ وَلَا تُظْلَمُونَ» که این وظیفه تبیین ما در بُعد سیاسی، اجتماعی و اخلاقی، رفتاری و مدیریتی و سایر زمینه‌ها است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: سومین خواسته ایشان امیدواری و امید دادن به مردم است که از توپ و تشر و فشار و تحریم دشمن نترسیم؛ چرا که بنابر نص قرآن پیروزی از آن مسلمان و مؤمنان است که این از وعده خداوند است «وَلَو قاتَلَكُمُ الَّذينَ كَفَروا لَوَلَّوُا الأَدبارَ ثُمَّ لا يَجِدونَ وَلِيًّا وَلا نَصيرًا» که براساس این آیه، کفار که با شما می‌جنگند، ناچارند که روزی عقب‌نشینی کنند آن هنگام هیچ یار و یاور ولی و نصیری پشتیبان آنها نخواهد بود که اینجا خداوند به مؤمنین و مسلمین وعده پیروزی داده است.
وی تأکید کرد: خواندن قرآن، حفظ و تلاوت قرآن خوب است، اما باید به معنای آنها و مفهوم آنها توجه کنیم. خط مشی زندگی ما را در زندگی فردی و سیاسی و اجتماعی تبیین کردن که ما جامعه قرآنی این وظیفه را داریم که باید به مطالبات و خواسته‌های مقام معظم رهبری توجه داشته باشیم که بدانیم دشمنان نیز از اندیشه امام و مقام معظم رهبری می‌ترسند.
محمدی با استناد به چند سخن مخالفان نظام و نظریه‌پردازان غربی از ترس انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دیگر خواسته مقام معظم رهبری از جامعه قرآنی، تشکیل جلسه خاص قرآن مانند جلسه برای اهل‌بیت(ع) است که یک ثقل قرآن و ثقل دیگر اهل‌بیت(ع) است که شما قرآنیان همت کنید تا چنین مجالسی تشکیل شود و امیدوارم در برنامه‌های دیگر مسابقات بین‌المللی و کشوری به این مطالبات و منویات مقام معظم رهبری و امام توجه خاص داشته باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در این سازمان در بخش پایانی سخنانش ضمن تشکر از زحمات تمامی مدیران، مجریان، داوران و متسابقان به ارائه چند پیشنهاد پرداخت و اظهار کرد: گروه عالم و آگاه به قرآن کریم که اشراف و علم کافی به این موضوع داشته باشند، تشکیل شود تا آیه مورد نظر را در مسابقات ملی و بین‌المللی انتخاب کنند و در اختیار متسابقان قرار دهند.
وی خواستار جمع‌بندی تمام آیات که از ابتدا تا انتهای مسابقات قرائت می‌شود، شد و گفت: مجریان مسابقات، نکات مهم آیاتی که برای متسابقان ارائه می‌شود، برای مخاطبان در حد کوتاه بیان کنند.
محمدی اشاره کرد: آسیب‌شناسایی این دوره انجام گیرد به گونه‌ای که برای مسابقات بین‌المللی آمادگی بیشتری انجام شود ضمن اینکه دوستان کارهای خوبی در این دوره انجام داده‌اند. قرائت و حفظ موضوعی با در نظر گرفتن ارتقای کمی و کیفی مسابقات ملی و استفاده از نخبگان در سطوح مختلف با توجه به نزدیکی رتبه متسابقان به یکدیگر لحاظ شود.
نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: ارتقای استا‌ن‌هایی که تاکنون رتبه کشوری بدست نیاورده‌اند، باید در دستور کار قرار گیرد به گونه‌ای که شناسایی آنها و برنامه‌ریزی برای آن استان‌ها که در مسابقات موفق نبودند در رشته‌های مختلف مدنظر قرار گیرد.
وی تصریح کرد: اگر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نبودند و خون شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم نبود، این همه از آثار قرآن را در جامعه نمی‌دیدیم تا بتوانیم به این راحتی در کنار هم بنشینیم. اگر بخواهیم به پیروزی نهایی برسیم باید روحیه انقلابی بودن را در جامعه ترویج دهیم.
captcha