هوای لطیف گیلان و باز شدن صدای قاریان/ تشویق‌ها کار را سخت کرده بود + تلاوت
کد خبر: 3539938
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
حسین رفیعی:

هوای لطیف گیلان و باز شدن صدای قاریان/ تشویق‌ها کار را سخت کرده بود + تلاوت

گروه مسابقات: دارنده رتبه ممتاز سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن با اشاره به اینکه هوای لطیف گیلان تأثیر مطلوبی بر روی تلاوت قراء گذاشته بود، گفت: تشویق‌هایی که در سالن به عمل آمد، کار من را سخت و البته باعث دلگرمی شده بود.

حسین رفیعی
حسین رفیعی، نماینده استان گیلان و دارنده رتبه ممتاز سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه تاکنون در 12 مسابقه کشوری حائز رتبه شده است، گفت: از جمله افتخاراتی که دارم تلاوت و ابتهال‌خوانی در محضر مقام معظم رهبری بوده است.
وی در مورد این دوره از مسابقات، افزود: سطح رقابت‌ها در این دوره بسیار بالا بود و شاهد رقابت‌های سخت و طاقت‌فرسایی در دو رشته قرائت و حفظ کل بودیم، البته من کمتر در جریان حفظ کل بودم، اما با توجه به حضور حافظان قدر در این دوره، شاهد رقابت سختی در این رشته بودیم، در رشته قرائت نیز شرایط به همین ترتیب بود.
این قاری جوان کشورمان تصریح کرد: استان گیلان، توانست میزبانی در خور شأن و شایسته قرآنی‌ها داشته باشد، از دکور مسابقات تا پذیرایی و اسکان و دیگر شرایطی که برای میزبانی مطلوب لازم است، در این دوره به چشم خورد.
رفیعی تصریح کرد: جاذبه ذاتی استان گیلان باعث شد تا شاهد رضایت خاطر اکثر قریب به اتفاق شرکت‌کنندگان از شرایط میزبانی باشیم و امیدواریم این سطح مطلوب در میزبانی در سال‌های آینده نیز به همین منوال باشد.
دارنده رتبه ممتاز سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن در رشته قرائت تحقیق خاطرنشان کرد: هوای مطبوع در زمان برگزاری مسابقات باعث شد تا صدای قراء و حفاظ قرآن بیشتر باز شود و به بالاترین کیفیت خود برسد. به تبع این آب و هوا شاهد شنیده شدن تلاوت‌های بسیار زیبایی از سوی قاریان بودیم.
حسین رفیعی قاری ممتاز
وی در پاسخ به این سؤال که میزبانی استان گیلان، تأثیری بر کسب رتبه در این مسابقات توسط وی داشته یا خیر؟ گفت: بعید می‌دانم، تأثیر بسیار زیادی داشته باشد، زمانی که مسابقات در ساری برگزار شد، با توجه به این تخصصم مجلسی خواندن است، بیشترین تشویق را از حاضران در مسابقات گرفتم، سال گذشته در کرمانشاه نیز به همین تربیت بود. من مجبورم در مسابقات، سطح تلاوت خودم را پایین بیاورم تا بتوانم به رتبه برسم. با توجه به اینکه مجلسی خوان هستم، همیشه مورد تشویق قرار می‌گیرم، اما موفق به کسب رتبه نمی‌شوم.
رفیعی اظهار کرد: با این وجود حضور تماشاگران در سالن و تشویق‌های آنها دلگرمی بسیار خوبی بود و دوستان با این تشویق‌ها نشان دادند که به قاریان لطف دارند. این تشویق‌ها هم در بهتر تلاوت کردن تأثیر داشت و هم اینکه کار من را  نیز سخت تر کرد؛ چرا که باید نماینده خوبی برای آنها می‌بودم تا بتوانم رتبه بیاورم.
این قاری جوان کشورمان در مورد فعالیت‌های خود در آینده اذعان کرد: هدف من از حضور در مسابقات فارغ از هر رتبه‌ای دیدن دوستان است و برای من رتبه حرف آخر را در مسابقات می‌زند؛ چرا که این دوستی‌ها و دید و بازدید و وحدت جامعه قرآنی از هر چیز دیگری ارزشمندتر است. در حال حاضر مسئولیتی بر روی دوش دارم و آن هم حضور در مسابقات بین‌المللی است و سعی خواهم کرد تا از اساتید خودم بیشتر استفاده کنم تا بتوانم نتیجه بهتری به دست بیاورم.
برای شنیدن تلاوت‌های مرحله فینال مسابقات قرائت تحقیق قرآن اینجا کلیک شود.
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۱:۴۳
2
0
لطیف از صفات خداوند هست خوب نیست برای هوا به کار برود
captcha