مسیر سعادت جامعه با نماز آغاز می‌شود/ لزوم توجه بیشتر مدیران به اقامه این واجب الهی
کد خبر: 3540946
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
افشانی:

مسیر سعادت جامعه با نماز آغاز می‌شود/ لزوم توجه بیشتر مدیران به اقامه این واجب الهی

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار فارس با اشاره به نقش نماز در عرصه زندگی فردی و اجتماعی گفت: مسیر صحیح كه سعادت جامعه را به‌دنبال دارد با نماز شروع شده و به ایجاد یك تشكیلات كاملا علمی و تبدیل دانش به فناوری و فناوری به محصول و ایجاد ثروت ختم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سیدمحمدعلی افشانی، استاندار فارس عصر دیروز، 4 آبان در جلسه شورای اداری این استان نقش نماز را در عرصه زندگی فردی و اجتماعی یادآور شد و گفت: مسیر صحیح كه سعادت جامعه را به‌دنبال دارد با نماز شروع می‌شود كه سازنده اخلاق هم محسوب می‌شود و به ایجاد یك تشكیلات كاملا علمی و تبدیل دانش به فناوری و فناوری به محصول و ایجاد ثروت ختم خواهد شد.
وی لزوم توجه بیشتر به نماز و اقامه این واجب الهی از سوی مدیران را مورد تأكید قرار داد و گفت: اینكه هر روز در جهت خاصی و در زمان‌هایی خاص می‌ایستیم به معنای آن است كه انسان‌ها همه یك تعیین كننده جهت دارند كه خداوند است و باید در طول زندگی اعمال و رفتارهایشان را در همین مسیر قرار دهند.
استاندار فارس از مدیران دستگاه‌های اجرایی و شركت كنندگان در جلسه شورای اداری خواست كه در راستای تقویت نماز به‌عنوان یك بازدارنده جامعه از انواع آسیب‌های اجتماعی، تلاش بیشتری را معطوف كنند.

نگاه به نخبه هم مانند توجه به نماز یك فریضه است

وی با اشاره به اینكه نگاه به نخبه هم مانند توجه به نماز یك فریضه است و باید در كنار فرایض دیگر به‌خوبی مورد توجه قرار گیرد، به بیان اهمیت علم و دانش از نگاه اسلام، پیامبر اسلام(ص) و امیرالمومنین علی‌(ع) پرداخت.
افشانی توجه به بنیاد نخبگان و پارك علم و فناوری را بسترساز پیشگیری از مهاجرت نخبگان از كشور دانست و گفت: توجه به نخبگان و تولید علم توسط آنان و تبدیل علم به فناوری و تبدیل فناوری به ثروت، سیر رفتن نخبگان از كشور كه در دوره‌ای شتاب زیادی گرفته بود را كند خواهد كرد.
وی با بیان اینكه امروز اگرچه مهاجرت نخبگان از كشور همچنان ادامه دارد اما سیر آن تا حدودی كند شده است، گفت: ما به این نكته توجه نمی‌كنیم كه وقتی نخبگان تمام جوامع به سمت یك جامعه هدایت و در آن نقطه متمركز شدند، با توجه به اینكه فرزندان افراد نخبه قطعا اگر باهوش‌تر از والدین خود نباشند، در حد آنان هستند، در آینده شاهد حضور نسلی نخبه در یك جامعه و تهی شدن جوامع مهاجر فرست از نخبه خواهیم بود.

تقویت بنیاد علمی نخبگان؛ راهكار مقابله با مهاجرت چهره‌های نخبه از كشور
استاندار فارس اعتقاد دارد كه راه حل مشكل مهاجرت چهره‌های نخبه از كشور، تقویت بنیاد علمی نخبگان و پارك علم و فناوری است و همه باید در این مسیر گام‌هایی بردارند.
وی با اشاره به اقداماتی كه دانشگاه‌ها در شیراز برای كارآفرینی انجام داده‌اند، تاكید كرد: كارآفرینی در دانشگاه شیراز باید در آینده نزدیك به كارآفرینی در دانشگاه شریف تنه بزند و در دانشگاه شیراز هم شاهد دنبال شدن فارغ‌التحصیلان و رصد آنان در جامعه همانند آنچه در دانشگاه شریف انجام می‌شود، باشم.
استاندار فارس گفت: اگر دانشجویان دانشگاه شیراز هم احساس كنند كه بعد از فارغ‌التحصیلی رها شده نیستند، كمتر به فكر مهاجرت به سایر كشورها می‌افتند.

ادعای جدائی پارسیان از استان فارس یك دروغ بزرگ است

افشانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتشار مطلبی در فضای مجازی و رسانه‌ها گفت: ادعای جدائی پارسیان از استان فارس یك دروغ بزرگ و بازی با اعتماد و احساسات مردم است.
وی با بیان اینكه از وسعت تحت پوشش منطقه ویژه صنایع‌انرژی‌بر لامرد، یك سانت هم به استان دیگری واگذار نشده است، گفت: جدا شدن مدیریت منطقه پارسیان بر اساس این انجام شد كه یك فرد نمی‌تواند در 2 جا عضو هیئت مدیره و مدیرعامل باشد.
افشانی ادامه داد: بارها از فعالان رسانه‌ها و فضای مجازی درخواست كرده‌ام كه با احساسات مردم تجارت نكنید. متأسفانه اگر فردی به جایی مراجعه كرد و كارش انجام نشد، مطلبی را منتشر می‌كند. این یك نوع باج‌خواهی است و كسی كه دروغ بزرگ جدایی پارسیان از فارس را منتشر می‌كند، با احساسات مردم تجارت كرده است.

وضعیت سرمایه‌گذاری در فارس مناسب است
رئیس شورای اداری استان فارس در ادامه سخنان خود با مناسب خواندن وضعیت سرمایه‌گذاری در فارس و شیراز، اعلام كرد كه تعداد سرمایه‌گذارانی كه در 6 ماهه اول امسال به این استان آمده‌اند، 5 برابر مدت مشابه سال گذشته است.
وی اظهار كرد: اخیراً سازمان سرمایه‌گذاری كشور 25 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای فارس را مصوب كرده كه مسائل آن در حال پیگیری است.
افشانی همچنین با اشاره به اخبار خوبی كه از سوی رئیس پارك علم و فناوری بیان شد، گفت: باید از جمع مدیران حاضر در این جلسه سئوال كرد كه چند درصد از آنان فكر می‌كردید در فارس این اتفاقات در عرصه علم و فناوری رخ داده باشد.
او گفت: متاسفانه مدیران ما در خبررسانی همچنان ضعیف عمل می‌كنند و این هم از مظلومیت دولت تدبیر و امید است. اگر مردم این اخبار امیدبخش را بدانند، امیدوار می‌شوند و انسان امیدوار همه كار برای توسعه و پیشرفت جامعه خود انجام می‌دهد.

دستگاه‌های اجرایی فارس حق ندارند، محصولی كه در این استان تولید می‌شود از سایر مكان‌ها بخرند
افشانی همچنین گفت: امروز دستگاه‌های اجرایی و اداره‌های دولتی در استان فارس حق ندارند محصولی را كه در فارس تولید می‌شود، از سایر استان‌ها خریداری كنند. این موضوع یكی از شاخص‌های مهم ارزیابی مدیران و دستگاه‌های اجرایی است. تامین نیازها از محل محصولات شركت‌های دانش‌بنیان یكی از اولویت‌ها باید باشد.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت در مسیری رو به بهبود دانست و گفت: بارها عنوان كرده‌ و باز هم خطاب به آنان كه تلاش می‌كنند یاس و نامیدی را ترویج دهند توصیه می‌كنم كه این راه به بن بست ختم می‌شود. امید را در جامعه ایجاد كنید.

روند بهبود وضعیت اقتصادی آغاز شده است
افشانی بیان كرد: مدیران در دولت تدبیر و امید موفق شده‌اند كه بر مشكلات عدیده‌‌ای كه كشور در زمان تحویل آن به این دولت وجود داشت، فائق آیند و روند بهبود وضعیت اقتصادی آغاز شده و شتاب گرفته است.
وی گفت: از 16 هزار میلیارد تومان اعتباری كه برای رونق 7 هزار و 500 واحد تولیدی در كشور پیش‌بینی شده بود، طبق آمار موجود روی سایت بهین‌یاب، فارس با 243 طرح و 307 میلیارد تومان همچنان در جذب این اعتبارات اول است.
افشانی یادآور شد: 625 طرح دیگر هم مصوب و به شعب بانك‌های عامل برای اعطای تسهیلات معرفی شده‌ است كه در آینده نزدیك تسهیلات مورد نظر آنان نیز پرداخت می‌شود.

لزوم توجه هرچه بیشتر مدیران بر سالم‌سازی محیط كار
استاندار فارس همچنین بر لزوم توجه هرچه بیشتر مدیران بر سالم‌سازی محیط كار تاكید و تصریح كرد كه سالم‌سازی محیط‌های اداری با كم كردن ارتباط بین ارباب رجوع و كارمند امكان‌پذیر است.
افشانی با اشاره به اینكه استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری برای انجام امور محوله و كاهش ارتباط بین ارباب رجوع و كارمند در امور مالیاتی و تا حدی هم در تامین اجتماعی فارس در حال انجام است، گفت: البته آنچه از اعداد و ارقام اختلاس‌ها عنوان می‌شود، آنقدرها هم بزرگ نیست و در بعضی موارد بررسی كه می‌كنیم متوجه می‌شویم كه كل اعتبارات سیستم مورد نظر در تمام دوران فعالیت آن بسیار كمتر از عددی است كه عنوان می‌شود.
captcha