لرستان در بحث اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرده است
کد خبر: 3541250
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
رحمانی‌فضلی:

لرستان در بحث اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرده است

گروه اقتصاد: وزیر کشور با اشاره به این‌که لرستان در بخش اقتصاد مقاومتی جز استان‌های دارای رتبه خوب و برتر است، گفت: مسئولان استان اگر تقاضای دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی دارند باید در پرداخت تسهیلات طبق برنامه عمل کنند و این تسهیلات دارای بهره‌وری باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور امروز پنج‌شنبه، ششم آبان برای افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح کشاورزی و تولیدی در شهرستان نورآباد وارد استان لرستان شد.
عبدالرضا رحمانی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که  لرستان در بخش اقتصاد مقاومتی جز استان‌های دارای رتبه خوب و برتر است، گفت: مسئولان استان اگر تقاضای دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی دارند باید در پرداخت تسهیلات طبق برنامه عمل کنند و این تسهیلات دارای بهره‌وری باشند.
وی بیان کرد: سفرهای دوره‌ای به سایر استان‌ها انجام شده است که در این راستا سه استان الگوی اقتصاد مقاومتی در اولویت هستند.
وزیر کشور گفت: هدف از این سفرها سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصاد مقاومتی، واگذاری طرح‌های اقتصادی نیمه‌کاره به بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فرهنگی و جلب مشارکت‌های مردمی در استان ها است.
وی اضافه کرد: در جریان سفر به لرستان در خصوص طرح‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین برخی از طرح‌های این استان تصمیم گیری
 می‌شود.
رحمانی‌فضلی اظهار کرد: با سفرهای دولتی به همه استان‌ها به‌ویژه سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی از روند کار بازدید به‌عمل می‌آید.
وی ادامه داد: سرعت یافتن پروژه‌های نیمه‌تمام سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف واگذاری به بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: بحث تقاضای تسهیلات توسط مسئولین صورت گرفته و امیدواریم توانایی بهره‌وری و اجرای کارها با سرعت بیشتری پیگیری شود.
این مسئول بیان کرد: انتظار می‌رود مسئولان استان در مصرف تسهیلات بهره‌وری، سرعت کار، افزایش تولید و بازار تولیدات را مدنظر داشته باشند.
رحمانی فضلی همچنین در بازدید از سد تاج امیر اظهار کرد: عمده کشت محصولات این منطقه به‌صورت دیم بوده که با به بهره‌برداری از این سد 150 هکتار از اراضی آبی می‌شوند.
وی ادامه داد: 7 میلیون مترمکعب از آب این سد برای شرب مناطق روستایی و بخشی از شهر نورآباد مصرف شده و یک میلیون مترمکعب نیز در صنعت استفاده می‌شود.
وزیر کشور اضافه کرد: با عملیاتی کردن آبیاری اراضی به روش سیستم نوین آبیاری میزان تولید محصولات تا 4 برابر افزایش پیدا می‌کند و این در حالیست که باید الگوی کشت محصولات تغییر و به سمت تولید محصولات با عملکرد بالا پیش رویم.
وی بیان کرد: طبق زمان‌بندی که صورت گرفته این سد 36 ماهه به اتمام می‌رسد و پیشرفت خوبی داشته و با افتتاح آن آب شرب روستایی و بخشی از شهر نورآباد تأمین می‌شود.
این وزیر دولت گفت: مقرر شده است که کشاورزانی که از سیستم نوین آبیاری استفاده نمی‌کنند به آنها آبی تخصیص داده نشود.
وی تاکید کرد: کشاورزان با استفاده از آبیاری تحت فشار راندمان تولید خود را بالا می‌برند.
عبدالرضا رحمانی فضلی پس از ورود به شهرستان دلفان از روستای قلا محمد واقع در محور «گشور» این شهرستان ضمن بازدید و گفت‌وگو با اهالی این روستا گفت: با توجه به دستور فرادستی رهبر معظم انقلاب و توجهات ویژه‌ای که در برنامه ششم توسعه به نقش روستا به‌عنوان کانون تولید و ارزش آفرینی شده است و همچنین با توجه به دستور تثبیت جمعیت روستائیان و مهاجرت معکوس به روستا، توجه ویژه‌ای به مسائل و مشکلات فرا روی روستائیان وجود دارد.
رحمانی فضلی در خصوص آسفالت جاده گشور که یکی از مهمترین خواسته‌های اهالی روستای قلا محمد شهرستان دلفان بود، ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع روستاها در بحث اقتصاد مقاومتی، آسفالت این جاده جزو دستورات ویژه است .
وی در خصوص مشکل نبود جاده دسترسی مناسب، تحصیل دانش آموزان در کانکس و نبود خانه بهداشت در روستای قلا محمد شهرستان دلفان که از سوی اهالی آن روستا با وزیر کشور در میان گذاشته شد بر لزوم توجه جدی به روستاها به‌ویژه روستاهای هدف گردشگری تاکید کرد.
عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به در دستور کار قرار داشتن بررسی وضعیت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور افزود: واگذاری پروژه‎ها به بخش خصوصی، سرمایه‎گذاری در زمینه‎های فرهنگی و جلب مشارکت‎های مردمی در استان‎ها از اهداف سفرها است.
وی با بیان این‌که این سفرها به‌ویژه در سه استان الگو در حوزه اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: تلاش ما بر این است که پروژه‌های نیمه تمام را اجرا و سرعت ببخشیم.
رحمانی فضلی با بیان این‌که تلاش خوبی از سوی مسئولان لرستان برای دریافت تسهیلات صورت گرفته به طوری‌که لرستان در این حوزه در بین استان‌های اول و دوم کشور قرار گرفته است، اضافه کرد: انتظار داریم مسئولان استان در مصرف تسهیلات موضوع بهره‌وری، سرعت کار، افزایش تولید و بازار تولیدات را مدنظر قرار دهند.
وزیر کشور با اشاره به این‌که واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های در دستور کار است، اظهار  کرد: با توجه به گزارش‌هایی که از لرستان داشته‌ایم این استان رتبه بسیار بالایی در بحث تسهیلات اقتصاد مقاومتی دارد.
لرستان در بحث اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرده است
لرستان در بحث اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرده استلرستان در بحث اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرده استلرستان در بحث اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرده استلرستان در بحث اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرده است
لرستان در بحث اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرده است

لرستان در بحث اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرده است
لرستان در بحث اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرده است
لرستان در بحث اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرده است
لرستان در بحث اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرده است
لرستان در بحث اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرده است
captcha