واکنش پارلمان فلسطین به ممنوعیت پخش اذان
کد خبر: 3546388
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳

واکنش پارلمان فلسطین به ممنوعیت پخش اذان

گروه بین‌الملل: معاون اول رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین تأکید کرد: بر خلاف میل دشمن صهیونیستی صدای اذان در سراسر سرزمین فلسطین طنین‌‌انداز خواهد شد.

واکنش پارلمان فلسطین به ممنوعیت پخش اذان در مساجد قدس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، احمد بحر، معاون اول رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین، سه‌شنبه، 25 آبان‌ماه، با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: تصمیم اسرائیل برای منع پخش اذان در مساجد قدس اشغالی در چارچوب یهودی‌سازی این شهر و محو هویت عربی و اسلامی آن صورت می‌گیرد.
وی افزود: تمامی این توطئه‌های اسرائیل در سایه تداوم پایداری ملت فلسطین در بیت‌المقدس و سرزمین‌های اشغالی 1948 محکوم به شکست است.
بحر اظهار کرد: هر کس که تمایلی به شنیدن صدای اذان در سرزمین ما ندارد، باید از آن خارج شود، فلسطین یک موقوفه اسلامی است و به رغم آن همه مصوبات رژیم و کنست اسرائیل در زمینه ممنوعیت پخش صدای اذان در مساجد قدس، اما صدای آن در سراسر این سرزمین طنین خواهد انداخت.
وی از تمامی فلسطینیان ساکن قدس و پاسداران این شهر و مسجدالاقصی خواستار شد: به مقابله با اینگونه تصمیمات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی برخیزند. 
این مسئول فلسطینی یادآور شد: با توجه به ادامه تصویب قوانین غیرانسانی در کنست اسرائیل باید اتحادیه پارلمان‌های بین‌المللی عضویت کنست در این اتحادیه را لغو کند.
بحر از اتحادیه پارلمان‌های بین‌المللی خواست: در قبال مصوبات ظالمانه کنست علیه ملت فلسطین، دست به اقدامات عملی بزنند.
وی با بیان اینکه تصویب این قوانین به مثابه تعدی آشکار به امت‌های عربی و اسلامی است، از ملت‌های عربی و اسلامی خواست که برای محافظت از قدس و مسجدالاقصی دست به تحرکات فوری بزنند.
لازم به ذکر است که دشمن صهیونیستی به شیوه‌های گوناگونی تلاش می‌کند تا هویت عربی و اسلامی شهر قدس را از بین برد، از جمله این شیوه‌ها تشدید شهرک‌سازی در اطراف و اکناف این شهر به ویژه بخش شرقی آن است، هدف اسرائیل از تشدید شهرک‌سازی در قدس تغییر بافت جمعیتی و جغرافیایی آن است. یکی دیگر از این شیوه‌ها ممانعت مسئولان اسرائیلی از اعطای مجوز ساخت به فلسطینیان ساکن بیت‌المقدس و تخریب خانه‌های فلسطینیان ساکن این شهر است. این روند پس از شکل‌گیری انتفاضه قدس تشدید یافته است. 
captcha