اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان امارات
کد خبر: 3546866
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹

اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان امارات

گروه بین‌الملل: مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان امارات موسوم به مسابقات «شیخة‌ فاطمه بنت مبارک»، عصر امروز، 28 مهرماه، برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان امارات

«اعظم جدیدی»، مادر حنانه خلفی(نماینده کشورمان در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان امارات) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: آیین اختتامیه این مسابقات عصر امروز تنها با حضور خانم‌ها برگزار می‌شود و «فاطمه بنت مبارک»، همسر «شيخ خليفه بن زايد آل نهيان»، رئيس کشور امارات عربي متحده و «هند بنت مكتوم بن جمعة آل مكتوم»، همسر حاکم دبی از میهمانان ویژه مراسم امروز هستند.

وی افزود: آیین تجلیل از اعضای کمیته داوران، مؤسسات دولتی، خصوصی و محلی حامی این مسابقات و نمایندگان رسانه‌ها که بالغ بر 30 شبکه ماهواره‌ای، رادیویی و روزنامه‌های محلی و بین‌المللی بودند، دیروز با حضور «ابراهیم محمد بوملحه»، رئیس کمیته برگزارکننده مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی و شماری از مسئولان محلی برگزار شد.

اعظم جدیدی تصریح کرد: مسابقات زیباترین اصوات نیز دیروز، 27 آبان‌ماه در حاشیه این مسابقات و در بخش صوت و لحن برگزار شد که در پایان «إيمان الزواتنی» از مراکش، «الزهراء هنی» از الجزایر، «حنانه خلفي» از ايران، «آمنه عتيق سلطان محمد الظاهری» از امارات، «رقيه أبياه» از موريتاني، «فريحه بنت ذو الكفل» از مالزی، «رفيعه حسن جينات» از بنگلادش، «شيمان شاكر سيد أحمد هلال سلامه» از بحرين و «فاطمه سعد نايف العجمي» از کویت رتبه‌های اول تا دهم را کسب کردند.

وی اظهار داشت: همچنین، دیروز یک جلسه توجیهی  برای چگونگی حاضرشدن بر روی سکوی مسابقات برای 10 نفری که از سوی کمیته برگزارکننده رقابت‌ها به‌عنوان نفرات برتر انتخاب شده‌‌اند، برگزار شد و از خانم‌هایی نیز که پوشیه(نقاب) داشتند، خواسته شد که با توجه به عدم حضور آقایان در مراسم امروز، نقاب خود را بردارند.

جدیدی اظهار کرد: همچنین، کمیته برگزارکننده نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن امارات با توجه به این که برخی از متسابقین با لباس محلی در این رقابت‌ها حاضر شده بودند، اقدام به خرید لباس یک شکل برای آن‌ها کرده و یک دست لباس نیز به‌عنوان هدیه به حنانه خلفی داده شد.

فعالیت‌های نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان امارات، 16 تا 26 آبان‌ماه سال جاری تحت عنوان رقابت‌های بین‌المللی قرآن «‌فاطمه بنت مبارک» در مقر باشگاه علوم و فرهنگ دبی برگزار شد.

«حنانه خلفی»، نابغه قرآنی و حافظ کل خردسال کشورمان به‌عنوان نماینده ایران در این مسابقات که در رشته حفظ کل قرآن برگزار شد، حضور داشت.
captcha