حنانه خلفی رتبه دهم مسابقات امارات را کسب کرد
کد خبر: 3546945
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱

حنانه خلفی رتبه دهم مسابقات امارات را کسب کرد

گروه بین الملل: «حنانه خلفی»، نابغه قرآنی کشورمان و حافظ کل قرآن کریم در کمال ناباوری رتبه دهم نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان امارات را کسب کرد.

«سمیح خالد احمد عثامنه»، داور اردنی نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان امارات موسوم به «‌شیخه فاطمه بنت مبارک» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: «حنانه خلفی» از ایران و «آمنه جعفر لادن» از نیجریه به طور مشترک رتبه دهم این مسابقات را کسب کردند.

وی افزود: «الزهراء هني» از الجزائر و «زکیه ابوبکر محمود علمی» از موزامبیک به صورت مشترک رتبه نخست را کسب کردند و «آمنه عبدالرحیم احمد محمود» از قطر، «سندس عبدالعزیز» از افغانستان، «اسماء فادی عدره» از نروژ، «آمنه عتيق سلطان محمد الظاهری» از امارات، «حنین عبدالقیوم» از پاکستان، «فاطمه حسین موسی» از نیجر و «رفیع حسین جینات» از بنگلادش به ترتیب رتبه های سوم تا نهم را کسب کردند و این مسابقات رتبه دوم نداشت.

آیین اختتامیه این مسابقات که در رشته حفظ کل قرآن کریم برگزار شد، عصر امروز با حضور متسابقین حاضر در این دوره از رقابت‌ها در مقر باشگاه فرهنگ و علوم دبی برگزار شد و  «فاطمه بنت مبارک»، همسر «شيخ خليفه بن زايد آل نهيان»، رئيس کشور امارات عربي متحده و «هند بنت مكتوم بن جمعة آل مكتوم»، همسر حاکم دبی از میهمانان ویژه مراسم بودند.

یادآور می‌شود، نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان امارات در رشته حفظ کل قرآن کریم، ۱۶ تا ۲۶ آبان‌ماه سال جاری تحت عنوان رقابت‌های بین‌المللی قرآن «‌فاطمه بنت مبارک» در مقر باشگاه علوم و فرهنگ دبی برگزار شد.

این مسابقات با مشارکت نمایندگان ۷۲ کشور و در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شد و نحوه ارزیابی متسابقین بدین گونه بود که از هر متسابق ۵ سؤال یک‌ونیم صفحه‌ای پرسیده می‌شود که سه پرسش در نوبت صبح و دو پرسش دیگر در نوبت بعدازظهر پرسیده می‌شد.

یک کمیته داوری متشکل از سه داور نیز قضاوت مرحله مقدماتی این مسابقات را بر عهده داشت و در مرحله نهایی این مسابقات نیز، ۶ داور متخصص در عرصه قرائات قرآنی از کشورهای عربستان، مصر، اردن، امارات، الجزائر و عراق به قضاوت پرداختند.

مسابقات «احسن الأصوات»(بهترین اصوات) نیز دیروز، ۲۷ آبان‌ماه در حاشیه این مسابقات و در بخش صوت و لحن برگزار شد که در پایان «إيمان الزواتني» از مراکش، «الزهراء هني» از الجزائر، «حنانه خلفي» از ايران، «آمنه عتيق سلطان محمد الظاهری» از امارات، «رقيه أبياه» از موريتاني، «فريحة بنت ذو الكفل» از مالزی، «رفيعة حسن جينات» از بنگلادش، «شيمان شاكر سيد أحمد هلال سلامة» از بحرين و «فاطمة سعد نايف العجمي» از کویت رتبه‌های اول تا دهم را کسب کردند.

لازم به ذکر است، آیین تجلیل از اعضای کمیته داوران، مؤسسات دولتی، خصوصی و محلی حامی این مسابقات و نمایندگان رسانه‌ها که بالغ بر ۳۰ شبکه ماهواره‌ای، رادیویی و روزنامه‌های محلی و بین‌المللی بودند، دیروز با حضور «ابراهیم محمد بوملحه»، رئیس کمیته برگزارکننده مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی و شماری از مسئولان محلی برگزار شد.
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سلام
|
Saudi Arabia
|
۱۳۹۵/۰۸/۲۸ - ۲۱:۵۴
1
4
سلام. چه نابغه ای که رتبه دهم را کسب کرده؟ از ایشان نابغه تر زیاده. ولی متاسفانه حافظان دیگر نادیده گرفته شدند. تبلیغات اشتباه روی یک نفر این میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۲۸ - ۲۳:۴۲
1
2
واقعا رقابت در اینجا با مسابقات پسران تفاوت بسیار است. نمایندگان پسر ایرانی شرکت کننده در این رقابت ها غالبا بدون غلط و با صوت ولحن خوب خوندند. ولی رتبه های ۲۵، ۳۶ و ۴۴ کسب کردند. اما خانم خلفی از ۵ سوال، ۴ سوال رو غلط خوندند و با خوش شانسی تمام دهم شدند. در احسن صوت فقط نفر اول و دوم خوب خوندندو خانم خلفی متوسط. بقیه اصلا زیبا نخوندند و ولی انتخاب شدند. در کل رقابت سختی نبود. به نظرم سال بعد خانم علینقی که امسال ه....انتخاب بشه، اگر اعزام بشن، حتما یکی از سه رتبه برتر هستند.چون هم حسن حفظ عالی و هم صوت ولحن زیبا دارند.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۲:۰۹
0
0
سلام پس چرا بین برنامه ها از ترتیل و تواشیح حنانه خانم استفاده می کردند و در اختتامیه برای اجرای برنامه از ایشون دعوت به عمل آمد و از نفرات اول و دوم استفاده نکردند؟
این نشون دهنده این است که حق ایشان را ضایع کردند.
captcha