بزرگترین پروژه قرآنی سال آینده آغاز می‌شود
کد خبر: 3548848
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
جعفری:

بزرگترین پروژه قرآنی سال آینده آغاز می‌شود

گروه جامعه: مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری، با اشاره به شناسایی محل احداث پروژه تهران سرای قرآن، گفت: با مطالعات جدید مکان این پروژه شناسایی شد و امیدواریم با تکمیل ظرفیت کارهای مطالعاتی، فعالیت تهران سرای قرآن به‌عنوان یکی از پروژه‌های اصلی ما در سال ۹۶ آغاز شود.

علیرضا جعفری، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به ضرورت فعالیت‌های قرآنی در تهران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام، گفت: ما در فضای شهر تهران به عنوان ام‌القرای پایتخت اسلامی باید به این نکته توجه داشته باشیم که نیازمند پروژه‌های شاخص اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه بايد فعالیت‌هایی را انجام دهیم که فضای فعلی را به سمت جامعه قرآنی پيش ببرد، تصریح کرد: این جامعه‌ باید هم به آينده فكر كند و هم آينده را بر مبنای قرآنی بسازد. از این رو پروژه سرای قرآن محلی برای اجرای اصلی‌ترين و استوار‌ترين اقدامات قرآنی خواهد شد که بتواند ضمن رونق فعالیت‌های قرآنی در همه ابعاد زندگی مردم بدرخشد.

جعفری افزود: پروژه سرای قرآن یکی از اقدامات مهمی است که باید در ظرفیت فعالیت‌های مذهبی، اعتقادی و قرآنی ما اجرا شود. مطالعات بسیار عمیقی در رابطه با سرای قرآن انجام شد تا بتواند با خصوصیت و شرایطی خاص در نگاه کالبدی و محتوا شهر و در سطح کشور نقش ایفا کند.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: پیش‌بینی زمین این پروژه در چند نقطه که اولویت در اراضی عباس آباد بود، انجام و مطالعاتی در این زمینه به اتمام رسید که امیدواریم با تکمیل ظرفیت سایر کارهای مطالعاتی و بعد از آن بخش طراحی پروژه بتوانیم این کار را به عنوان یک پروژه شاخص با رویکرد قرآنی در سطح شهر تهران در سال آینده داشته باشیم.

وی در خصوص معماری و طراحی آن هم گفت: پروژه تهران سرای قرآن برای پایتخت از اهمیت بالایی برخوردار است به همین جهت توصیه ما این است که معمارانی در این پروژه به کار گرفته شوند که دیدگاه قرآنی داشته باشند و با مفهوم کار به عبارت کلی آشنایی داشته باشند و بتوانند به خوبی معماری ایرانی- اسلامی در کار نمایش دهند.
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۱۱:۳۹
0
2
باید از این دست کارها افزایش پیدا کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۱۵:۰۲
0
1
باید به این دست از اقدامات توجه لازم صورت گیرد
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۱۶:۵۲
0
0
از کی تا حالا تهران شده ام القراء؟ تا جایی که به یاد دارم مشهد ام القراء بوده/اگر هم بحث ام القراء در جهان اسلام هست که مصر جلوتره!
farhad
|
Germany
|
۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۲۲:۲۳
0
1
فعلاپروژه اختلاس بیشتر درچشم است.
امیر-و
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۱۰:۳۴
0
0
همشون حرف میزنند سر مردم گرم بشه وگرنه که این پروژه سالهاست روی زمین مونده
captcha