بقاع متبرکه خرم‌آباد؛ میزبان همایش «لبیک یا رسول‌الله(ص)»
کد خبر: 3549056
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴

بقاع متبرکه خرم‌آباد؛ میزبان همایش «لبیک یا رسول‌الله(ص)»

گروه اجتماعی: رئیس اوقاف خرم‌آباد از برگزاری پیاده‌روی «حرم تا حرم» با عنوان لبیک یا رسول‌الله(ص) هم‌زمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام خبر داد.

مسلم رضایی‌پور، رئیس اداره اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گفت: همایش «لبیک یا رسول ‌الله(ص)» با پیاده‌روی «حرم تا حرم» شهرستان خرم‌آباد برای سومین سال در سطح شهرستان خرم‌آباد برگزار خواهد شد.
وی افزود: این مراسم راس ساعت 9 صبح روز دوشنبه، هشتم آذر مصادف با 28 صفر  سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن‌مجتبی(ع) با همکاری تعدادی از هیئت‌های مذهبی به‌ویژه هیئت عشاق‌الحسین(ع) و رزمندگان اسلام شهرستان خرم‌آباد برگزار می‎شود.
رضایی‎پور ادامه داد: این مراسم با حضور عموم خواهران و برادران مؤمن و عزادار از مقابل حرم مطهر امامزاده زید بن علی(ع) آغاز و بعد از طی مسافت تقریبی 10 کیلومتر به حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) منتهی می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خرم‌آباد گفت: همایش «لبیک یا رسول‌الله(ص)» با قرائت زیارت پیامبر اعظم(ص) از راه دور، سخنرانی، مداحی و در حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) تا اقامه نماز جماعت ظهر و عصر ادامه خواهد داشت.
وی افزود: تعدادی از هیئت‌های مذهبی و خیرین برای برگزاری ایستگاه صلواتی در طول مسیر و پذیرایی از عزاداران پیامبراعظم(ص) اعلام آمادگی کرده‌اند.
رضایی‌پور گفت: خُدام و هیئت‌امنای این دو امامزاده و همکاران اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خرم‌آباد، از هیچ کوششی در هرچه بهتر برگزاری این مراسم دریغ نخواهند کرد و از تمام ظرفیت موجود در این مراسم استفاده خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خرم‌آباد اضافه کرد: پهباد ساخته شده توسط دانش‌آموز بسیجی امیر فعلی آماده تصویربرداری هوایی از پیاده‌روی حرم تا حرم خرم‌آباد می‌باشد.
وی ادامه داد : این دانش‌آموز نخبه بسیجی خرم‌آبادی، اقدام به ساخت یک عدد پهباد با قابلیت تصویربرداری هوایی در ارتفاع نموده که با توجه به حضور پُرشور مردم مؤمن و متدین شهرستان خرم‌آباد در مراسم پیاده‌روی حرم تا حرم و همایش لبیک یا رسول‌الله (ص)، برای تصویر برداری هوایی در طول مسیر پیاده‌روی و پوشش بهتر تصویری این مراسم، اعلام آمادگی کرده است.
captcha