مانع‌تراشی لابی صهیونیستی برای عضو مسلمان کنگره
کد خبر: 3550723
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

مانع‌تراشی لابی صهیونیستی برای عضو مسلمان کنگره

گروه بین‌الملل: میلیاردر آمریکایی ـ اسرائیلی‌ و از حامیان مالی حزب دموکرات آمریکا در تلاش است تا از نامزدی یک عضو مسلمان کنگره برای کرسی ریاست کمیتۀ ملی دموکراتیک جلوگیری کند.

مانع‌تراشی لابی صهیونیستی برای عضو مسلمان کنگره
کیت الیسون، عضو مسلمان کنگرۀ آمریکا از ایالت مینه سوتا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از تارنمای شبکه خبری پرس. تی‌وی، رسانه‌های محلی شنبه، 13 آذر گزارش دادند که حیم سبان که میلیون‌ها دلار به کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کمک کرد، کیت الیسون، عضو مسلمان کنگرۀ آمریکا از ایالت مینه سوتا را به داشتن «مواضع ضد صهیونیست و ضد اسرائیلی» متهم کرده است.
اظهارات این سرمایه‌دار حامی رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که الیسون تلاش‌هایی را برای کسب کرسی ریاست کمیتۀ ملی دموکرات آغاز کرده است.
به گزارش سی‌ان‌ان، سبان روز جمعه در سخنانی در اندیشکده بروکینگز مستقر در واشنگتن گفت: «اگر به مواضع، مقالات و سخنان و رأی‌هایی که وی داده است، نگاه کنید، متوجه خواهید شد که وی مواضع ضد‌ یهودی و ضد اسرائیلی دارد.»
وی افزود: «گفتار مهم است اما عمل مهم‌تر است. انتخاب کیت الیسون برای تنظیم روابط میان جامعۀ یهود و حزب دموکرات یک فاجعه است.»
پیش از این یک سازمان یهودی طرفدار اسرائیل در امریکا موسوم به اتحادیۀ ضد افترا (ADL) اظهارات الیسون در یک سخنرانی در سال 2010 را محکوم کرده و توانایی وی برای حمایت سنتی حزب دموکرات برای تقویت و حفظ امنیت اسرائیل را زیر سؤال برده است.
اتحادیۀ ضد افترا از جمله سازمان‌های طرفدار رژیم صهیونیستی در آمریکاست که هرگونه انتقاد از اسرائیل و صهیونیست را «ضد یهود» تلقی کرده و آن را محکوم می‌کند.
captcha