پارلمان اسرائیل لایحه ممنوعیت پخش اذان را به رأی می‌گذارد
کد خبر: 3551948
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

پارلمان اسرائیل لایحه ممنوعیت پخش اذان را به رأی می‌گذارد

گروه بین‌الملل: پارلمان رژیم غاصب صهیونیست، امروز، 17 آذرماه، لایحه ممنوعیت پخش اذان از بلندگو‌های مساجد در ساعاتی خاص را به رأی می‌گذارد.

امروز؛ تصویب قانون ممنوعیت پخش اذان در فلسطین

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «المسار آنلاین»، قرار بود لایحه ممنوعیت پخش اذان از بلندگوهای مساجد قدس و فلسطین اشغالی، روز چهارشنبه هفته گذشته برای تصویب به کنست(پارلمان اسرائیل) ارائه شود، اما به علت اختلاف میان ائتلاف حاکم در این زمینه به این هفته موکول شد.
«یعقوب لیتسمان»، وزیر بهداشت اسرائیل که ابتدا از مخالفان این لایحه بود، پس از آن که این ممنوعیت تنها به ساعات 23 تا 7 صبح محدود شد و کنیسه‌ها و معابد یهودی از ممنوعیت استفاده از بلندگوها برای اعلام آغاز شنبه یهودی مستثنی شدند، اعتراض خود را پس گرفت.
همچنین، تصمیم گرفته‌شده که قدرت و حجم صدای بلندگوها در طول روز نیز کم شود.
«زیو الکین»، وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی که مسئول پیاده‌سازی این قانون است، در اظهاراتی نژادپرستانه مدعی شد که وقت آن رسیده است که اسرائیل از شهروندان خود در هنگام خواب دفاع کند!
رژیم غاصب صهیونیست که از هیچ تلاشی برای آزار و اذیت شهروندان فلسطینی و محو هویت عربی و اسلامی در سرزمین فلسطین دریغ نمی‌کند، این بار به بهانه این که پخش اذان موجب آزار و اذیت شهرک‌نشینان صهیونیست می‌شود، پیش‌نویس لایحه‌ای را در رابطه با ممنوعیت پخش اذان از مساجد قدس و سرزمین‌های اشغالی تدوین کرده که قرار است که کنست امروز در این زمینه تصمیم نهایی را اتخاذ کند.
captcha