برگزاری هفتمین گفت‌و‌گوی اسلام و كلیسای حوزه سیلیسی لبنان
کد خبر: 3552878
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

برگزاری هفتمین گفت‌و‌گوی اسلام و كلیسای حوزه سیلیسی لبنان

گروه بین‌الملل: هفتمین دور گفت‌و‌گوی اسلام و كلیسای ارمنی حوزه سیلیسی لبنان با عنوان «نقش عقلانیت و اخلاق دینی در جلوگیری از خشونت و افراط‌گرایی در منطقه» 23 و 24 آذر ماه در تهران برگزار می‌شود.

برگزاری هفتمین گفت‌و‌گوی اسلام و كلیسای حوزه سیلیسی لبنان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، افتتاحیه این دور از گفت‌وگوهای اسلام و كلیسای ارمنی با حضور و سخنرانی ابوذر ابراهیمی‌تركمان و جاثلیق آرام كشیشیان، رهبر کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی لبنان و همچنین آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، حجت‌الاسلام یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی، اسقف اعظم سیبوه سركیسیان، خلیفه ارامنه تهران و حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری، رئیس مركز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان 23 آذرماه ساعت 10 صبح در حسینیه الزهراء(س) این سازمان برگزار می‌شود.
در این نشست دو روزه، اندیشمندان مسلمان و ارمنی مقالات خود را با موضوعات «رسانه و آموزش و نقش آن در ریشه‌كن‌سازی خشونت از جامعه و خانواده با بهره‌گیری از اخلاق و عقلانیت»، «دین و خشونت و برداشت‌های متفاوت و تأثیرگذاری اجتماعی»، «نقش رهبران دینی در اشاعه صلح و احترام متقابل برای مقابله با افراط‌گرایی و خشونت» و «احترام به حقوق بشر برای جلوگیری از برداشت‌های نادرست از دین» ارائه خواهند داد.
بنا بر اعلام این خبر، ششمین دور گفت‌وگوی دینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با كلیسای ارمنی حوزه سیلیسی با عنوان «همكاری مسلمانان و مسیحیان برای ایجاد صلح عادلانه در منطقه» اسفند‌ماه سال 1393 در لبنان برگزار شده بود.
سیلیسی در ارمنی به کیلیکیا و در لاتین سیلیسیا (Cilicia) معروف است و مقر کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی لبنان در منطقه «آنتیلیاس» این کشور قرار دارد.
captcha