تجار اسلحه و نفت عامل اختلاف میان مسلمانانند
کد خبر: 3554230
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
مفتی مالزی:

تجار اسلحه و نفت عامل اختلاف میان مسلمانانند

گروه بین‌الملل: عبدالهادی آونگ در سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی اظهار کرد: تجار اسلحه و شرکت‌های نفتی سود بالایی از وجود اختلافات میان مسلمانان می‌برند؛ بنابراین منافع آنان در تداوم این اختلافات است.

تجار اسلحه و نفت عامل اختلافات میان مسلمانانند
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، عبدالهادی آونگ، مفتی برجسته مالزی امروز، 25 آذرماه، طی سخنانی در سی‌امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: روشن است که تجار اسلحه و شرکت‌های نفتی سود بالایی از وجود اختلافات میان مسلمانان می‌برند؛ بنابراین منافع آنان در تداوم نزاع میان امت اسلام است.
وی افزود: کسانیکه از اختلافات میان جهان اسلام سود می‌برند تلاش می‌کنند با ادامه‌دار کردن این اختلافات و مشکلات به شیوه‌ها و روش‌های مختلف، منافع پایداری برای خود در منطقه ایجاد کنند.

مفتی مالزی تصریح کرد: راهکار حل اختلافات میان مسلمانان در درجه اول شناسایی دلایل این اختلافات و در درجه دوم تلاش برای حل آن است.
آونگ گفت: پروژه خاورمیانه جدید هدفی است که دشمن صهیونیستی و ماسونی دنبال می‌کند و قومیت‌گرایی و اختلافات در جهان اسلام و جنگ‌های تکفیری ابزارهای مناسبی برای آن هستند.

مفتی مالزیایی ادامه داد: برخی مسلمانان نیز با جهل و نادانی به کمک این هدف آمده و ابزاری در دست پروژه‌های ماسونی و صهیونیستی شده‌اند.

وی گفت: ما باید بدانیم و بپذیریم که شیعه و سنی فرقی ندارند؛ ما همه برادران و خواهران یکدیگر هستیم و وظیفه داریم در مقابل کسانیکه می‌خواهند با ذلت ما به منافع خود دست یابند، پیروز شویم.

آونگ افزود: متأسفانه دشمن صهیونیستی در جهان اسلام هم توانسته است برای خود هم‌پیمانانی ایجاد کند و اینکه در جریان پیمان «کمپ دیوید» از همه چیز سخن به میان آمد جز حملات رژیم صهیونیستی مؤید این مسئله است.

وی گفت: امروز علمای مسلمان اندونزی، مالزی، پاکستان و همه کشورهای اسلامی باید با هم متحد شوند و با اتخاذ تصمیمات مشترک مانع از پیروزی دشمن واحد امت اسلام شوند.
captcha