نمایشگاه قرآنی ایران در آفریقای جنوبی + عکس
کد خبر: 3554872
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

نمایشگاه قرآنی ایران در آفریقای جنوبی + عکس

گروه بین‌الملل: رایزنی فرهنگی كشورمان در آفریقای‌ جنوبی، نمایشگاه نقاشی‌های مصور قرآنی و ترجمه‌های قرآن کریم به زبان‌های گوناگون را به مناسبت میلاد پیامبر اسلام(ص) در پرتوریا برپا كرد.

نمایشگاه نقاشی‌های قرآنی در آفریقای‌جنوبی + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت هفته وحدت و میلاد النبی(ص)، نمایشگاهی متشکل از 10 تصویر قرآنی برگرفته از آیات قرآن کریم و نیز مجموعه‌ای از ترجمه‌های کتاب آسمانی قرآن به 9 زبان زنده دنیا از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در آفریقای‌ جنوبی در محل مسجد رسولی سنتر پرتوریا، برای نمازگزاران به نمایش گذاشته شد.
همچنین موحدی‌قمی، سفیر و شهروز فلاحت‌پیشه، رایزن فرهنگی کشورمان در آفریقای‌ جنوبی، با حضور در نماز جمعه این مرکز اسلامی، مطالبی درباره هفته وحدت عنوان كردند.
سفیر کشورمان در نطق پیش از خطبه‌های نماز جمعه در موضوع وحدت جامعه اسلامی، نکاتی را در خصوص اهمیت این موضوع مهم، نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران در این خصوص، عوامل وحدت‌ساز میان مسلمانان جهان و نقش علما و فرهیختگان جوامع اسلامی در ایجاد وحدت و تقویت آن از دیدگاه علمای سنی و شیعه را برای نمازگزاران ایراد كرد.
وی در سخنان خود نقش پررنگ جمهوری اسلامی ایران در بعد از انقلاب اسلامی در توجه به موضوع وحدت مسلمانان در جهان و اقدامات آن در رابطه با این موضوع را برای حاضرین در مسجد تشریح كرد.
شهروز فلاحت‌پیشه، رایزن فرهنگی کشورمان نیز در سخنانی ضمن تبریک میلادالنبی(ص)، دو نمایشگاه برگزار‌شده در مسجد را برای حاضران تشریح كرد و به بیان برخی اقدامات فرهنگی آینده این رایزنی، برای اطلاع‌رسانی از صورت وضعیت زندگی ادیان ابراهیمی در جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک پرداخت.






captcha