دومین همایش مطالعات قرآن و حدیث در اندونزی
کد خبر: 3556636
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

دومین همایش مطالعات قرآن و حدیث در اندونزی

گروه بین‌الملل: دومین همایش بین‌المللی آموزش اسلامی و مطالعات قرآن و حدیث 21 اسفند ماه در شهر ماتارام اندونزی برگزار می‌شود.

دومین همایش بین‌المللی مطالعات قرآن و حدیث در اندونزی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «academia.edu»، نشریه «علومنا» که هر دو سال یکبار از سوی مؤسسه دولتی اسلامی ماتارام، منتشر می‌شود، این همایش بین‌المللی را با هدف گردآوری جدیدترین پژوهش‌ها و مطالعات اسلامی و قرآنی برگزار می‌کند.

در این همایش پژوهش‌های کتابخانه‌ای و میدانی در عرصه‌های مختلفی چون سیاست، انسان‌شناسی، مطالعات دینی، قومیت‌نگاری و غیره با محوریت آموزش اسلامی و مطالعات قرآن و حدیث مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

زندگی بر اساس قرآن و حدیث، تفاسیر محلی، مدرن و کلاسیک از آیات قرآن، علم قرآن و حدیث، روش‌های علمای مسلمان و علمای غرب در بررسی قرآن و حدیث از جمله موضوعاتی است که در محور مطالعات قرآن و حدیث بررسی خواهد شد.

آموزش اسلامی سنتی و مدرن، یکپارچه‌سازی و تمایز علم و دین در آموزش اسلامی، آموزش چندفرهنگی اسلامی، آموزش و شخصیت‌سازی نیز از جمله موضوعاتی است که در محور آموزش اسلامی بررسی می‌شود.

در هر موضوع، 10 مقاله پذیرفته و در همایش ارائه خواهد شد و پس از آن در شماره 21 نشریه «علومنا» به چاپ خواهد رسید.

لازم به ذکر است که علاقمندان به شرکت در این همایش می‌توانند چکیده مقالات خود را تا تاریخ 12 بهمن ماه به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

captcha