آغاز هفته ملی قرآن در الجزایر
کد خبر: 3557003
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

آغاز هفته ملی قرآن در الجزایر

گروه بین‌الملل: هجدهمین دوره «هفته ملی قرآن» در الجزایر از دیروز، ششم دی‌ماه، در کاخ فرهنگ «مفدی زکریا» شهر «الجزیره»، پایتخت این کشور آغاز شد.

آغاز هفته ملی قرآن در الجزایر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری الجزایر، در مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره هفته ملی قرآن الجزایر، جمعی از شخصیت‌های دینی و فرهنگی، شماری از مسئولان دولتی و نمایندگان هیئت‌های دیپلماتیک در الجزایر حضور داشتند.
«عبدالعزیز بوتفلیقه»، رئیس‌جمهور الجزایر با ارسال پیامی به این مراسم که «محمدعلی بوغازی»، مشاور وی آن را قرائت کرد، از علما و اندیشمندان مسلمان و پیشتازان امت اسلام خواست که از تصویر دین مبین اسلام که امروز به ناحق و عمدا از سوی محافل کینه‌توز هدف قرار گرفته است، دفاع کنند.
در ادامه این پیام آمده است: «میانه‌روی و اعتدال» بهترین گواه و برهان بر اصالت اسلام و طرد اشکال مختلف تندروی، غلو و خشونت از سوی این دین مبین است و کشتار، خونریزی و سایر جنایات تروریستی هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.
هفته ملی قرآن الجزایر به همت وزارت اوقاف و امور دینی این کشور برگزار شده و در طول برنامه‌‌های این هفته، شماری از اندیشمندان و اساتید دانشگاه‌ها درباره قرآن کریم سخنرانی می‌کنند.
هجدهمین هفته ملی قرآن الجزایر با شعار «میانه‌روی، ارزش اخلاقی» در حال برگزاری است و تکریم شخصیت «علامه محمد شریف قاهر»، رئیس کمیته فتوای شورای عالی اسلامی الجزایر و از اساتید علوم قرآن که اواخر هفته گذشته دعوت حق را لبیک گفت و تجلیل از برگزیدگان مسابقات حفظ و تجوید قرآن از دیگر برنامه‌های این مراسم است.
لازم به ذکر است، فعالیت‌های این رخداد ملی قرآنی در الجزایر، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه(8 و 9 دی‌ماه سال جاری) در مقر مؤسسه «دارالامام محمديه» واقع در شهر «الجزیره»، پایتخت الجزایر ادامه خواهد یافت.
captcha