دارالقرآن عباسیان؛ پایگاه اطلاعات مکتوب و مصور قرآنی استان مرکزی
کد خبر: 3561462
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
طباطبایی عنوان کرد:

دارالقرآن عباسیان؛ پایگاه اطلاعات مکتوب و مصور قرآنی استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ادار‌ه‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی با اشاره به احیای دارالقرآن خیرساز عباسیان گفت: این مرکز قرآنی تمام فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز اداره‌کل را مدیریت خواهد کرد به نوعی دارالقرآن عباسیان به صورت پایگاه اطلاعات مکتوب و مصور قرآن خدمات ارائه می‌دهد.

مجتبی طباطبایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ادار‌ه‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به احیای دارالقرآن مرحوم عباسیان گفت: این دارالقرآن کاملاً خیرساز است و ویژه کار قرآنی ساخته شده است.
وی ادامه داد:  در اساس نامه دارالقرآن‌های آموزش‌وپروش آمده است که یکی از دارالقرآن‌های استان باید به عنوان دارالقرآن مرکز درنظر گرفته شود، به نحوی که سایر دارالقرآن‌ها را تحت پوشش قرار دهد و امور قرآنی استان را بر عهده گیرد، طبق مصوبه شورای معاونین آموزش‌وپرورش استان، دارالقرآن عباسیان به عنوان دارالقرآن مرکزی تحت نظر اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش انتخاب شد.
طباطبایی با اشاره به روند احیای این دارالقرآن افزود: در حال تجهیز و توسعه این مرکز قرآنی هستیم و به یاری خداوند اولین کلاس در این دارالقرآن، 23 دی‌ماه در قالب طرح تربیت معلم  که از برنامه‌های مصوب کارگروه آموزش عمومی قرآن کریم شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی است برگزار می‌شود.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ادار‌ه‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی ادامه داد: کلاس‌های تخصصی قرآن، عترت و نماز نیز از این پس در دارالقرآن عباسیان بعنوان مرکز قرآن، عترت نماز استان برگزار می‌شود، آموزش داوران قرآنی  نیز در این مرکز انجام خواهد ‌شد.
 وی افزود: دانش‌آموزان برگزیده مرحله استانی مسابقات قرآن که قرار است به مرحله کشوری اعزام شوند در دارالقرآن عباسیان تحت آموزش‌های تکمیلی قرار می‌گیرند، به دنبال این هستیم که این مرکز قرآنی به صورت پایگاه اطلاعات مکتوب و مصور قرآن، عترت و نماز در سطح استان به دانش‌آموزان و فرهنگیان خدمات ارائه دهد.
طباطبایی تأکید کرد: راه‌اندازی این مرکز قرآنی،  به معنای تجمیع  فعالیت‌ها نیست، سابق بر این، فعالیت‌های اداره‌کل آموزش‌وپرورش در بحت قرآن، عترت و نماز در کانون امام خمینی(ره) یا مراکز دیگر برگزار می‌شد اما با راه‌اندازی دارالقرآن عباسیان این فعالیت‌ها به این مرکز قرآنی منتقل می‌شود.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ادار‌ه‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی با اشاره به فضای فیزیکی دارالقرآن عباسیان افزود: این مرکز در قالب 3 طبقه آمادگی مدیریت برنامه‌های قرآنی را دارد، دارای 8 کلاس، نمازخانه، فضای اداری و سالن جلسات تخصصی است حتی برای خواب مربیان و دانش‌آموزانی که از سایر استان‌ها در دوره‌های این مرکز شرکت می‌کنند پیش‌بینی‌هایی انجام شده است.
وی تصریح کرد: زمین این دارالقرآن از جانب خیرعباسیان وقف شده و ساخت مرکز نیز از جانب خیران بوده، چند سالی احیا نشده بود اما با رفع موانع، در حال حاضر زیر نظر آموزش‌وپرورش قرار گرفته است و از این پس کلیه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش در سطح استان در این مرکز مدیریت می‌شود.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ادار‌ه‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی افزود: البته از سال 90 این دارالقرآن فعالیت داشته اما در مقطعی تعطیل و حتی تغییر کاربری داده شد که به لطف خداوند مجدداً در مسیر قرآن قرار گرفت.
وی ادامه داد: در حال حاضر تجهیز این مرکز رو به پایان است و تا قبل از 23 دی‌ماه آماده خواهد شد و کلاس‌هایی که به آن اشاره کردم در این مرکز تشکیل می‌شود ما بعد از برگزاری این کلاس‌ها و رفع اشکالات احتمالی، مراسم افتتاحیه نیز برگزار می‌کنیم.
طباطبایی در پایان تأکید کرد: قرار نیست این مرکز مانند سایر دارالقرآن‌ها سطوح دانش‌آموز جذب کند و کلاس آموزشی برگزار نماید، بلکه قرار است نخبگان سایر دارالقرآن‌ها را آموزش دهد، درواقع جنبه تکمیلی دارد، در آینده نه چندان دور، باید کلاس‌های تکمیلی صوت و لحن را در این مرکز برگزار کنیم این مرکز دوره‌های روخوانی و رواخوانی مقدماتی برگزار نمی‌کند اما از فعالیت‌های سایر دارالقرآن‌ها پشتبانی می‌کند مثل آموزش معلمان دارالقرآن‌های سطح استان.
مطالب مرتبط
captcha