ارجاع پیش‌نویس سند توسعه فعالیت‌های ترویجی قرآن به کمیسیون + ایرادات وارده
کد خبر: 3561607
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

ارجاع پیش‌نویس سند توسعه فعالیت‌های ترویجی قرآن به کمیسیون + ایرادات وارده

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی از برگزاری جلسه هفتاد و نهم مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در روزهای اخیر در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور بررسی دو موضوع خبر داد.

رضا سلامت‌پناه، دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به برگزاری هفتاد و نهمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در روزهای اخیر، گفت: در این جلسه دو موضوع آزمون به سوی فهم قرآن کریم که توسط معاونت قرآن وزارت ارشاد برگزار شد و نیز پیش‌نویس سند توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی بحث و تبادل نظر شد.
وی افزود: قبل از آن و در ابتدای این جلسه، گزارشی از پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته در مورد تخصیص اعتبارات اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی ارائه شد.
دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: دستور نخست این جلسه به بررسی و ارزیابی آزمون سراسری «به سوی فهم قرآن» اختصاص داشت که با وجود هماهنگی‌های صورت گرفته، نماینده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر پانزدهمین آزمون قرآن و عترت به منظور ارائه گزارش رصدی و تحلیل راهبردی برگزاری این آزمون حضور نیافت.
سلامت پناه اظهار کرد: پس از ایراد انتقادات جدی از محتوای آزمون و نحوه برگزاری آن توسط برخی از اعضا، بررسی تکمیلی این موضوع به جلسه آینده موکول شد.
وی خاطرنشان کرد: در دستور دوم این جلسه، به بررسی پیش‌نویس سند راهبردی توسعه فعالیت‌های تبلیغی- ‌ترویجی قرآنی پرداخته شد. پیش‌نویسی که مصوب جلسه چهلم مورخ 30 مردادماه امسال در کمیسیون بوده و برای بررسی و تصویب به دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارسال شده بود.
دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی اذعان کرد: در ادامه جلسه، اعضای مجمع مشورتی به بررسی جزئیات این پیش‌نویس پرداختند و نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را در مورد مفاد سند بیان کردند.
سلامت پناه بیان کرد: نظرات اعضای جلسه ناظر به کلیات سند، چشم انداز، اصول حاکم، اهداف کلان، راهبردها و اقدام های ملی و چهارچوب نهادی و الزامات اجرایی بود. ضرورت توجه بیشتر به جایگاه و نقش مؤسسات قرآنی ـ مردمی در سند، آرمانی بودن برخی از اهداف و لزوم برقراری رابطه معقول میان اهداف، راهبردها و اقدامات ملی برخی از مهم ترین نظرات مطروحه در جلسه در مورد این پیش‌نویس بود.   
وی در پایان عنوان کرد: در پایان این جلسه مقرر شد، پس از اعمال نظرات اصلاحی اعضای مجمع در دبیرخانه کمیسیون، پیش‌نویس برای ارائه به جلسه شورا آماده شود.
captcha