آموزش قرآن به بانوان در «دیاربکر» ترکیه
کد خبر: 3562039
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶

آموزش قرآن به بانوان در «دیاربکر» ترکیه

گروه بین‌الملل: دوره آموزش تجوید قرآن کریم ویژه بانوان در شهر «لیجه» از توابع استان دیاربکر ترکیه، در حال برگزاری است.


آموزش قرآن به بانوان در «دیاربکر» ترکیه / در حال تکمیل

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی، این دوره با همکاری دارالافتاء و فرمانداری شهر لیجه از توابع استان دیاربکر ترکیه برگزار می‌‌شود.
یکی از ویژگی‌های این دوره قرآنی، وجود مهدکودکی در محل برگزاری دوره است که باعث می‌شود بانوان قرآن آموز کودکان خود را در آن مهدکودک قرار داده و با آرامش بیشتری به فراگیری قرآن بپردازند.
«هولیا چلیک»، یکی از مربیانی است که در این دوره به بانوان تجوید قرآن کریم را آموزش می‌دهد.
وی طی سخنانی با تأکید بر اهمیت آموزش قرآن به تمامی اقشار جامعه، گفت: دوره‌های آموزش تجوید قرآن کریم ویژه بانوان از ماه «سپتامبر» سال گذشته آغاز شده و تا ماه «می» سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت؛ بانوان شرکت کننده در این دوره‌های قرآنی، در روزهای اول حضورشان هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند که این چنین در فراگیری قرآن پیشرفت داشته باشند؛ مایه خرسندی است که این فضا برای انس با قرآن کریم مهیا شده است.

چلیک با اشاره به این موضوع که ایجاد یک محیط مناسب برای تفریح کودکان در کنار محل برگزاری دوره‌های قرآنی می‌تواند نتایج خوبی را در پی داشته است، تصریح کرد: این امر موجب شده است که بانوان با آرامش و اطمینان کامل به یادگیری قرآن ادامه دهند. از طرفی دیگر نیز در این کلاس‌ها علاوه بر آموزش تجوید قرآن، برخی دیگر از علوم دینی و اسلامی نظیر فقه و حدیث آموزش داده می‌شود.
«جانان آوجی» یکی از شرکت‌ کنند‌گان در این دوره‌های قرآنی با ابراز خرسندی از فراگیری قرآن کریم، اظهار کرد: فضای بسیار زیبایی در این مکان حاکم شده است. احساس بسیار خوبی از یادگیری قرآن در این شرایط دارم در حالی که کودکان سرگرم تفریح و بازی هستند ما نیز با آرامش کامل از آموزه‌های دینی و قرآنی بهره‌‌مند می‌شویم.

captcha