کسب مدرک درجه2 تخصصی حفظ قرآن توسط حافظ یزدی
کد خبر: 3563898
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲

کسب مدرک درجه2 تخصصی حفظ قرآن توسط حافظ یزدی

گروه فعالیت‌های قرآنی: سیدماشاءالله موسوی حافظ کل و از نخبگان قرآنی استان یزد موفق به کسب مدرک درجه 2تخصصی قرآن کریم شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، در مرحله سوم از يازدهمين دوره ارزيابی و اعطای مدرك تخصصی به حافظان قرآن كريم که به صورت متمركز در محل سازمان دارالقرآن الكريم کشور برگزار شد، سیدماشاءالله موسوی تنها نماینده استان یزد برای اولین بار موفق به کسب مدرک درجه 2 حفظ تخصصی شد.
محمدصادق فلاحتی، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی یزد به ایکنا گفت: با توجه به مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قران کریم هرساله این آزمون درچهار مرحله برگزار می شود و کسانی که موفق به دریافت مدرک درجه (1) حفظ قرآن شوند مدرک تحصیلی دکترا، درجه (2) مدرک تحصیلی فوق لیسانس، درجه (3) مدرک تحصیلی لیسانس و درجه (4) مدرک تحصیلی فوق دیپلم و درجه (5) دیپلم دریافت می‌کنند.
فلاحتی در خصوص مزایای طرح ارزیابی و اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم گفت: دارندگان گواهینامه های تخصصی درجه یک و دو حفظ و قرائت قرآن کریم، طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی از مزایا و تسهیلاتی برخوردار خواهند بود.
وی ادامه داد: دارندگان گواهینامه های مذکور در فهرست افتخارات بنیاد ملی نخبگان قرار می گیرند، چنانچه دانش آموخته یکی از رشته های قرآنی مجموعه الهیات و معارف اسلامی دریکی از مقاطع دانشگاهی باشند، می توانند بدون شرکت در آزمون و با اخذ پذیرش دانشگاه محل تقاضای خود در یک مقطع بالاتر در همان رشته ادامه تحصیلی دهند.
فلاحتی افزود: دانش آموختگان دانشگاهی سایر رشته ها که موفق به اخذ گواهینامه های مذکور شده اند، در صورت کسب حداقل هشتاد درصد امتیاز نهایی آخرین نفر پذیرفته شده در رشته مورد تقاضا، پذیرفته خواهند شد.
کارشناس قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد تحصیلات رایگان در دانشگاه را از دیگر مزایای این طرح برشمرد و گفت: ثبت نام دوازدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم از دوم بهمن ماه جاری آغاز می شود.
captcha