اهالی تگزاس مقابله با اسلام‌‌هراسی را می‌آموزند
کد خبر: 3564990
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵

اهالی تگزاس مقابله با اسلام‌‌هراسی را می‌آموزند

گروه بین‌الملل: شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی ایالت «مینه‌سوتا» در تگزاس برای آشنایی اهالی غیر مسلمان تگزاس با رفتارهای تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان به اقدامات آموزشی در زمینه مقابله با اسلام‌هراسی همت گماشته است.

اهالی تگزاس مقابله با اسلام‌‌هراسی را می‌آموزند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «twincities»، «جیلانی حسین»، مدیر شعبه شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی در ایالت «مینه‌سوتا» در این باره گفت: یکی از اقدامات آموزشی، به عضویت درآمدن مردم غیرمسلمان تگزاس در تیم‌های مدیریت بحران در واکنش به حوادث تبعیض‌نژادی علیه مسلمانان است.
وی گفت:‌ به داوطلبان غیرمسلمان آموزش داده می‌شود که چگونه به اظهارات ضد اسلامی پاسخ دهند.
حسین افزود: خصومت علیه مسلمانان بعد از انتخابات و با پیشنهاد ثبت اطلاعات مسلمانان و ممنوعیت ورود مهاجران مسلمان توسط ترامپ افزایش یافته است و خیلی از مردم آمریکا مشتاق هستند با عضویت در این تیم‌ها با سیاست‌های تبعیضی ترامپ مقابله کنند.
وی اظهار کرد:‌ حامیان مسلمانان چند گام ساده باید بردارند؛ مثلا از شبکه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن خاطرات خوب خود با مسلمانان استفاده یا در جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای پناهجویان مشارکت کنند.
«ریک برناردو»، استاد دانشگاه «سنت ماری» تگزاس یکی از این داوطلبان است که دوستان و همکاران مسلمان زیادی دارد و تلاش می‌کند چهره منفی اسلام و مسلمانان را با نقل خاطراتی از خوبی‌ها و مهربانی دوستان مسلمان خود در شبکه‌های اجتماعی بزداید.
«اس‌تی‌پائول»، یکی دیگر از داوطلبان کارمند بازنشسته است. او با تدریس زبان انگلیسی به کودکان مهاجر مسلمان معتقد است می‌تواند پلی برای دیگران در برقراری ارتباط باشد.
captcha