همدردی مردم با آتش‌نشانان + عکس
کد خبر: 3565132
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱

همدردی مردم با آتش‌نشانان + عکس

گروه جامعه: جمعی از اهالی خیابان 17 شهریور با حضور در ایستگاه شماره 3 آتش‌نشانی شهید نادری واقع در خیابان 17 شهریور برای تسلی خاطر دادن به این ایثارگران بی‌ادعا، گردهم آمدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جمعی از مردم اهالی خیابان 17 شهریور، شب گذشته دوم بهمن ماه، با حضور در ایستگاه شماره 3 آتش‌نشانی شهید نادری واقع در خیابان 17 شهریور، نرسیده به پل شهید محلاتی، سه روز پس از حادثه آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو برای تسلی خاطر دادن به به این ایثارگران بی ادعا، در این ایستگاه گردهم آمدند.

در ورودی این ایستگاه آتش نشانی، بنرهای تسلیت مردمی، نقاشی های کودکان با مضامینی همچون «پهلوانان هرگز نمی‌میرند»، «ایستاده در غبار تا آخرین نفس» و... به چشم می‌خورد. از این ایستگاه آتش‌نشانی، یک نفر در حادثه اخیر، مفقود شده است.

همدردی مردم با آتش نشانان/ شب گذشته، حضور مردم در ایستگاه آتش نشانی+عکس

با ورود به این ایستگاه آتش‌نشانی، چهره‌های ناراحت و اندوهگین مردم و آتش‌نشانان به چشم می‌خورد که هر یک گویای غم از دست دادن همکاران و همشهریان عزیزی بود که در حادثه آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو مفقود گشته‌اند.

همچنین، مردم با نوشتن دلنوشته‌هایی در دفتری بزرگ و کودکان با روشن کردن شمع به نوعی با آتش‌نشانان ابراز همدردی کردند و صحنه‌های زیبایی خلق شد.

گرچه هیچ کلامی نمی‌تواند حق مطلب را درباره دلاوری‌های این مردان بزرگ ادا کند، اما اهالی محله میدان شهدا و خیابان 17 شهریور با حضور خود در این ایستگاه آتش‌نشانی و همدردی با آتش‌نشانان محل خود، قدمی به یادماندنی در این روزهای غمناک با آتش‌نشانان برداشتند.

همدردی مردم با آتش نشانان/ شب گذشته، حضور مردم در ایستگاه آتش نشانی+عکس

آتش‌نشانانی که همیشه با مسائلی همچون در معرض خطر بودن در عملیات های مختلف، احتمال ابتلا به بیماری هایی ناشی از دود، گازها و مواد شیمیایی مختلف، عدم امنیت شغلی کافی، عدم تامین کافی خسارات و آسیب‌دیدگی‌های آتش‌نشان‌ها توسط مسئولان در صورت بروز حادثه، مواجه هستند.

می‌گویند رمز این کار عاشقی است و دست و پنجه نرم کردن با آتش برای نجات جان انسان‌ها جز عشق چیز دیگری نمی‌شناسند؛ هر روز بی ادعاتر از دیروز، آتشی از جان می‌نشانند و زندگی را حیاتی دوباره می‌بخشند.

سیدعلی شاکری


captcha