ثبت 28 وقف جدید طی امسال در خرم‌آباد و چگنی
کد خبر: 3570315
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
رضایی‌پور خبر داد:

ثبت 28 وقف جدید طی امسال در خرم‌آباد و چگنی

گروه اجتماعی: رئیس اوقاف خرم‌آباد تعداد وقف‌های ایجاد شده از ابتدای سال‌جاری تاکنون در دو شهرستان خرم‌آباد و چگنی را 28 مورد عنوان کرد و افزود: اکثریت این وقف‌ها از نوع وقف انتفاعی با نیاتی نظیر ساخت مسجد و حسینیه هستند.

مسلم رضایی‌پور،  رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خرم آباد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، از وقف یک قطعه زمین به مساحت 600 مترمربع خبرداد و گفت:  یک قطعه زمین به مساحت 600 متر مربع در روستای دلبر رکرک از توابع بخش ویسیان شهرستان چگنی به ارزش ریالی 300 میلیون توسط واقف خیراندیش سیدعبدالرضا موسوی‌زاهد جهت احداث مسجد حضرت قمربنی هاشم(ع) وقف شده است.
وی افزود: آیین تنظیم وقف‌نامه مربوط به این زمین اواخر هفته گذشته در محل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خرم‌آباد انجام گرفت.
رضایی‎پور وقف را یکی‌از سنت‌های حسنه و جاودانه دانست که در رژیم منحوس پهلوی و ادوار گذشته به فراموشی سپرده شده بود ولی با ظهور انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) روح تازه‌ای در کالبد وقف دمیده شد.  
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خرم‌آباد تعداد وقف‌های ایجاد شده از ابتدای سال‌جاری تاکنون در دو شهرستان خرم‌آباد و چگنی را 28 مورد عنوان کرد و افزود: اکثریت قریب به اتفاق این  وقف‌ها از نوع وقف انتفاعی با نیاتی نظیر ساخت مسجد و حسینیه هستند.
رضایی‌پور همچنین با اشاره به ساخت ضریح امامزاده شمس الدین، پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت ضریح مطهر امامزاده سید شمس‌الدین(ع) را هفتاد درصد عنوان کرد و از اتمام عملیات ساخت و نصب این ضریح مطهر در فروردین‌ماه سال آینده خبر داد.
رئیس اوقاف و امور خیریه خرم‌آباد ویژگی برجسته این ضریح را شباهت طرح آن، با ضریح مطهر امام رضا(ع) دانست و اضافه کرد: اسکلت و شاسی اصلی این ضریح از چوب چنار تهیه شده و عملیات قلم‌زنی و تهیه مهره و ماسوره استیل انجام و میناکاری و آب طلاکاری ضریح در درست اقدام است.
وی اعتبار این پروژه را 780 میلیون ریال اعلام کرد که از محل نذورات و مشارکت‌های مردمی تامین می‎شود.
captcha