جشن سالگرد پیروزی انقلاب در بلغارستان + عکس
کد خبر: 3572091
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳

جشن سالگرد پیروزی انقلاب در بلغارستان + عکس

گروه بین‌الملل: جشن سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در دانشگاه صوفیه برگزار شد.

جشن سالگرد پیروزی انقلاب در بلغارستان + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در آستانه فرارسیدن سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جشن انقلاب اسلامی با اجرای موسیقی محلی فولکلور از استان مازندران به همت رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان و با همکاری اداره کل همکاری‌های فرهنگی و هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دانشگاه صوفیه پایتخت بلغارستان، برگزار شد.
این برنامه با خوشامدگویی خانم گانکا ندلچوا، استاد بزرگ پیانو در بلغارستان و عضو هیئت علمی دانشگاه صوفیه آغاز شد.
محمدعلی کیانی، رایزن فرهنگی كشورمان طی سخنانی، به معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و همچنین، موسیقی و سازهای ایرانی پرداخت و گفت: مهم‌ترین عوامل پیشرفت و شكوفایی ملت‌های مختلف، افتخار به گذشته و تاریخ و تمدن خود است. بی تردید ملت ایران نیز به گذشته، تمدن اصیل و تاریخ چندین هزارساله خود كه طی آن توانست سرزمین فارس را به عالی‌ترین مراتب بزرگی و افتخار میان دیگر ملت‌های جهان برساند، می‌بالد.
وی تأكید کرد: این تمدن اصیل و فرهنگ والای انسانی توانست به مرور زمان، ملتی غیور و مردانی جاودانه برای خدمت به بشریت در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی را بسازد.
رایزن فرهنگی كشورمان افزود: همه می‌دانیم که ایران کشوری تمدن‌ساز و مهد تمدن بوده است و شرق و غرب عالم، درس‌های بسیاری از ایران طی قرن‌ها آموخته‌اند. ملت ایران در انقلاب 57 برگی دیگر از تاریخ خود را ورق زد.
كیانی ضمن بیان مطلب فوق، گفت: امام خمینی(ره)، فیلسوفی عارف بود. ایشان اگرچه در کتاب‌هایش قلمی سنگین و اندیشه‌ای مستدل و پیچیده داشت، لیکن با مردم ساده و صمیمی حرف می‌زد. سادگی امام(ره) راز موفقیت ایشان بود. امام خمینی(ره) رهبری فرزانه بود که دنیای انسان را خوب می‌شناخت و برای سعادت فرد و جامعه، برنامه‌ای جامع داشت.
وی، موسیقی ایرانی را موسیقی معنوی خواند و گفت: موسیقی اصیل ایرانی، یک موسیقی معنوی است و اشعار و نغمه‌هایی را که خوانندگان با این موسیقی می‌خوانند، اشعار بزرگان و عارفان است.
کیانی در ادامه، سرودهای موسیقیایی را یکی از مهم‌ترین عناصر فرهنگی و انقلابی در دوران انقلاب و جنگ دانست که شور معنوی را در جوانان انقلابی ایجاد می‌کرد.
رایزن فرهنگی كشورمان در پایان سخنان خود، به نی‌نامه در مثنوی و اهمیت این ساز در ایران اشاره كرد و بلغارستان را سرزمین هنرمندان خواند.
در ادامه این مراسم، موسیقی ایرانی با مهارت گروه موسیقی آوای تبری از استان مازندران، فضای دانشگاه صوفیه را لبریز از شور و زیبایی كرد. همچنین، کارگاه پژوهشی و آموزش ساز و نوا نیز، برای دانشجویان دانشگاه صوفیه برگزار شد.
بنابر اعلام این خبر، سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان به مناسبت سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برنامه‌هایی از قبیل ارائه مقاله در خصوص انقلاب اسلامی ایران در مطبوعات، سخنرانی کاردار موقت سفارت و رایزن فرهنگی كشورمان، نمایشگاه صنایع دستی و هنر‌های سنتی، نمایشگاه کتاب و عکس انقلاب اسلامی، هفته فیلم، اجرای برنامه‌های موسیقی در استودیوی رادیوی ملی بلغارستان، مصاحبه رایزن فرهنگی كشورمان و اجرای برنامه گروه موسیقی در شبکه‌های تلویزیونی را در نظر گرفته است.

جشن سالگرد پیروزی انقلاب در بلغارستان + عکس

جشن سالگرد پیروزی انقلاب در بلغارستان + عکس
captcha