بانوان قرآنی آستان قدس در گردهمایی کربلا + عکس
کد خبر: 3572143
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷

بانوان قرآنی آستان قدس در گردهمایی کربلا + عکس

گروه بین‌الملل: محفل انس با قرآن با حضور بانوان قاری آستان قدس رضوی در حاشیه نخستین گردهمایی سراسری بانوان عراق در کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دارالقرآن آستان حسینی، نخستین گردهمایی سراسری بانوان حافظ قرآن عراق که به همت بخش دارالقرآن وابسته به آستان مقدس امام حسین(ع) و با همکاری مؤسسه قرآنی «بصائر» کربلا در حال برگزاری است، در دومین روز فعالیت خود با برپایی محفل انس با قرآن میزبان شماری از بانوان قاری آستان قدس رضوی بود.
این محفل قرآنی با تلاوت «زهراء الموسوی» از بانوان حافظ کل قرآن نجف اشرف آغاز شد و در ادامه «فهیمه سادات»، از بانوان قاری حرم امام رضا(ع) به تلاوت آیاتی از کلام‌‌الله مجید پرداخت و همچنین توضیحاتی در زمینه مقامات و الحان قرآنی ارائه داد که با استقبال گسترده بانوان عراقی حافظ کل قرآن مواجه شد.
اجرای تواشیح از سوی گروه بانوان مجمع قرآنی بصره، پاسخ به پرسش‌هایی در زمینه فنون حفظ قرآن توسط شماری از بانوان نخبه حافظ قرآن، سؤالات قرآنی از حاضران و اهدای جوایز به برگزیدگان پایان‌بخش این محفل انس با قرآن بود.
یادآور می‌شود، نخستین گردهمایی سراسری بانوان حافظ قرآن عراق که از روز یکشنبه، ۱۷ بهمن‌ماه، در سالن اجتماعات ساختمان دارالقرآن آستان مقدس حسینی در کربلای معلی آغاز شده، در دومین روز فعالیت خود میزبان کریم منصوری، قاری برجسته و بین‌المللی کشورمان نیز بود.
این گردهمایی که فعالیت‌های آن تا فردا، 21 بهمن‌ماه ادامه دارد، برای نخستین‌بار در سطح عراق و با مشارکت بیش از ۲۰۰ بانوی حافظ کل قرآن در حال برگزاری است و شامل برنامه‌های متنوعی از جمله برپایی محافل انس با قرآن و ارائه سخنرانی‌های تخصصی درباره موضوعات مختلف علوم قرآنی همچون شیوه‌های آموزش حفظ قرآن، تدبر، تفسیر، مقامات و احکام قرآنی است.
میزبانی گردهمایی کربلا از بانوان قرآنی آستان رضوی + عکس
میزبانی گردهمایی کربلا از بانوان قرآنی آستان رضوی + عکس
میزبانی گردهمایی کربلا از بانوان قرآنی آستان رضوی + عکس
captcha