مردم در راهپیمایی 22 بهمن مصمم‌تر از روز اول به صحنه آمدند
کد خبر: 3572915
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹

مردم در راهپیمایی 22 بهمن مصمم‌تر از روز اول به صحنه آمدند

گروه شهرستان‌ها: خطیب جمعه کاشمر گفت: مردم ایران در راهپیمایی این روز به عاملان ناامنی در منطقه ثابت کردند که بعد از 38 سال مصمم‌تر از روز اول به صحنه آمده‌اند تا از آرمان‌های امام، انقلاب و رهبری حمایت و پشتیبانی کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی، امام‌ جمعه کاشمر، در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی این هفته با اعلام اینکه مردم، امروز با حضور پرشور و انقلابی و به یاد ماندنی خود از آرمان‌ها، دستاوردهای انقلاب و ولایت و رهبری حمایت کردند، از مسئولان خواست حق این مردم را به‌خوبی به‌جا آورند.
وی با اشاره به اینکه به‌رغم تمامی مشکلات، حضور مردم در راهپیمایی امروز، نمونه و ارزشمند بود، بیان کرد: نه تنها چنین حضور پرشوری را در هیچ کجای دنیا سراغ نداریم بلکه در تاریخ هم پیدا نخواهیم کرد.
امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه دشمن در جهت تضعیف جایگاه رهبری تلاش‌های بسیاری می‌کند، گفت: باید به هشدارهای رهبری به‌خوبی توجه داشت و به‌درستی آن‌ها را اجرا کرد.
وی با اعلام اینکه اقتدار نظام بعد از خداوند متعال به حضور و همراهی مردم ایران اسلامی و ملت سرافراز است، به دو پیام حضور معنادار ملت ایران اشاره کرد و گفت: ملت ایران در این روز به همه جهانیان پیام صلح و دوستی، منطقی و عقلانی دادند.
حضور مردم در راهپیمایی امروز؛ مصمم‌تر از 38 سال قبل
حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه مردم ایران در راهپیمایی این روز به عاملان ناامنی در منطقه ثابت کردند که بعد از 38 سال مصمم‌تر از روز اول به صحنه آمده‌اند تا از آرمان‌های امام، انقلاب و رهبری حمایت و پشتیبانی کنند، بیان کرد: اروپا، آمریکا و کسانی که با این ملت دشمنی می‌کنند، باید بدانند که عقل، انصاف و اصول دموکراسی حکم می‌کند که در برابر حضور میلیونی سر تسلیم و تعظیم فرود آورده و به خواسته‌های منطقی و به‌حق این ملت احترام بگذارند.
وی با بیان اینکه مستکبران باید دست از دشمنی و توطئه با ملت ایران بردارند، گفت: ملت ایران صلح‌طلب و خیرخواه ملت‌های دیگر هست و می‌خواهد استقلال پیدا کند.
وی با اعلام اینکه رؤسای جمهور آمریکا از گذشته تا حال بسیار مغرورانه، طلبکارانه و تهدیدآمیز با ملت ایران حرف زده‌اند، افزود: آن‌ها در بیان، گفتمان و ادبیات دیپلماسی خود، حرمت را نگه نمی‌دارند.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا قبل از اینکه فکر کند حرف می‌زند و به‌ هیچ‌ عنوان اصول و اخلاق دیپلماسی را رعایت نمی‌کند، اظهار کرد: ما به هر نحوری با این‌ها صحبت کنیم، آن‌ها به خاطر عقیده ما، باز هم ما را تحریم خواهند کرد.
وی با اعلام اینکه تا دست از عقیده اسلامی و آرمان الهی خود برنداریم، تحریم‌ها باقی خواهد ماند، عنوان کرد: این امر به معنای منطق بین‌المللی، دموکراسی، تمدن و پیشرفت بشر نیست که تا به قدرت رسیدند، شروع به تحریم کرده و انسان‌های بی‌گناه را بکشند.
وی اظهار کرد: به‌رغم اینکه ما هیچ‌گاه جنگ‌طلب نبوده‌ایم اما اگر بخواهند ملت را تهدید کنند و امینت ایران را از بین ببرند و یا حمله کنند، آن‌چنان سیلی از این ملت خواهند خورد که هیچ‌گاه آن را فراموش نکنند.
وی در ادامه از عربستان و اسرائیل و داعش به عنوان چماقی نام برد که علیه مسلمانان ایجاد شده‌اند، اظهار کرد: بدون شک، اسرائیل، هسته مرکزی تمامی شرارت‌ها و مشکلات در منطقه است.
حجاب و عفاف؛ عظیم‌ترین سرمایه وجود زنان
خطیب جمعه کاشمر در ادامه با آغاز دهه فاطمیه حجاب، عفاف، عفت و عصمت را عظیم‌ترین سرمایه وجود زنان دانست و گفت: حضرت زهرا(س) چنان شخصیت ارزشمندی است که قرآن به عصمت، حیا و معصومیت ایشان شهادت و گواهی می‌دهد.
وی با بیان اینکه شایسته است زنان ما از این الگوی مقدس پیروی کنند، افزود: عفاف، عدالت و ازخودگذشتگی در مقام دفاع از جمله ویژگی‌هایی حضرت زهرا(س) است.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اعلام اینکه ایشان همیشه طالب و تشنه عدالت بوده‌اند، عنوان کرد: در کارنامه زندگی کوتاه حضرت زهرا(س)، برنامه‌هایی را می‌بینیم که نمونه آن را در تاریخ بشریت نداریم.
وی،‌ برخورد حضرت زهرا(س) با کارگر خود را نمونه‌ای از این کارنامه درخشان بیان کرد و گفت: همه ما موظفیم این‌گونه رفتارها و برخوردها را به فرزندان خود آموزش دهیم و این الگوهای مقدس را به‌درستی معرفی کنیم.
captcha