سازماندهی مدارس قرآن در الجزایر
کد خبر: 3573898
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

سازماندهی مدارس قرآن در الجزایر

گروه بین‌الملل: نورالدین محمدی، از مسئولان وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر از ایجاد دفتر سازماندهی مدارس قرآنی دولتی و خصوصی در این کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

ایجاد دفتر سازماندهی به مدارس قرآن در الجزایر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «النهار» الجزایر، نورالدین محمدی، مدیر بخش آموزش قرآن وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر از راه‌اندازی دفتر سازماندهی مدارس قرآنی عمومی و خصوصی خبر داد و گفت: این دفتر شرایط خاصی را برای سازماندهی فعالیت‌های مدارس قرآنی تعیین خواهد کرد.
وی افزود: دفتر سازماندهی مدارس قرآن در پی ناکارآمدی قانون سال 1994 الجزایر از رویارویی با تغییرات به وجود آمده در نظام آموزش قرآن این کشور راه‌اندازی می‌شود.
نورالدین محمدی در گفت‌و‌گو با النهار تصریح کرد: وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر در حال حاضر برای سازماندهی مجدد نظام آموزش قرآن در مساجد و مدارس قرآن تلاش می‌کند و این اقدام با تشکیل کمیته‌ای تخصصی با حضور معلمان مدارس قرآن، اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌های الجزایر و نمایندگان زوایای قرآنی(مراکز سنتی آموزش قرآن) انجام می‌شود.
محمدی همچنین گفت: این انجمن ایجاد دفتر سازماندهی مدارس قرآنی دولتی و خصوصی را در دستور کار قرار می‌دهد و همه جوانب قانونی این مسئله را بررسی و در گزارشی به محمد عیسی، وزیر اوقاف الجزایر ارائه می‌دهد.
captcha