همه مردم را آمر به معروف كنیم/ محدود كردن این فریضتین ظلم است
کد خبر: 3574004
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
مهدوی:

همه مردم را آمر به معروف كنیم/ محدود كردن این فریضتین ظلم است

گروه اجتماعی: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس با بیان اینكه حكومت باید زمینه احیا و اجرای امر به معروف را فراهم كند، گفت: وظیفه اصلی ما این است که همه مردم را آمر به معروف و ناهی از منکر کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس امروز، 25 بهمن‌ در جلسه شورای اداری شهرستان آباده گفت: حکومت و مسئولان باید بستری را فراهم کنند تا شرایط احیا، اجرا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه میان مردم ایجاد شود.

وی افزود: وظیفه اصلی ما این است که همه مردم را آمر به معروف و ناهی از منکر کنیم، باید جامعه به سمتی برود که 50 نفر به یک نفر تذکر بدهند، نه یک نفر به 50 نفر.

مهدوی با اشاره به بخشی از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در تفسیر نور بیان كرد: پسر و دختری که به سن تکلیف رسیده‌اند، می­توانند رئیس جمهور را هم امر به معروف و نهی از منکر کنند، چون همان‌طور که نماز و روزه بر آنان واجب می­شود، امر به معروف و نهی از منکر نیز به آنان واجب می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در ادامه سخنان خود به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) فرمودند همانا خداوند دشمن دارد آن مؤمنی را كه ضعیف و بی دین است، سؤال شد مؤمن ضعیف و بی دین كیست؟ حضرت پاسخ دادند كسی كه نهی از منكر و جلوگیری از كارهای زشت نمی‌كند.

وی با بیان اینكه متأسفانه به امر به معروف و نهی از منکر ظلم می­شود، گفت: وقتی این فریضتین را خلاصه می­کنیم در چهار ناهنجاری اجتماعی مثل ایجاد مزاحمت­های خیابانی، سگ گردانی و ... این ظلم است؛ بلکه امر به معروف و نهی از منکر جهان‌شمول است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس همچنین گفت: اصل امر به معروف، امر به ایجاد حکومت اسلامی و حفظ نظام و اصل نهی از منکر، مبارزه با ظلم است.

وی در ادامه بیان کرد: مردم به خواص نگاه می­کنند و الگوبرداری می­کنند، آیا بستر این فریضه الهی را برای مردم فراهم کرده­ایم؟ این بستر چیزی نیست جز رفتار مسئولان دستگاه های اجرایی، خدماتی و نهادهایی که نماد نظام اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی، امام جمعه آباده نیز در ابتدای این جلسه گفت: امر به معروف و نهی از منکر ظرافت­های زیادی دارد و این که آن را صرفاً محدود به مسائل ظاهری کنیم در واقع کج فهمی دین است.

وی با بیان اینکه هر رئیس اداره باید خود را موظف بداند که امر به معروف و نهی از منکر را در محل خدمتش اجرا کند، گفت: این درد است که در برخی از ادارات، افراد بی حجاب را بیشتر تحویل می­گیرند و به مشکلشان زودتر رسیدگیمی­كنند که قطعاً اینگونه تبعیض قائل شدن­ها علاوه بر مکافات دنیوی، قطعاً در آخرت مکافات بیشتری خواهد داشت.

یادآور می‌شود، در پایان این جلسه حکم ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آباده، حجت‌الاسلام موسوی خراسانی تمدید و جناب سرهنگ آرزم نیز به سمت دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان منصوب شد.

captcha