برگزاری طرح مستمر استانی تربیت‌ مربی حفظ در خراسان رضوی
کد خبر: 3576658
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶

برگزاری طرح مستمر استانی تربیت‌ مربی حفظ در خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طرح مستمر استانی تربیت مربی حفظ از سال 1393 تاکنون به صورت پیاپی در حال اجرا است و اساتید به‌عنوان پشتیبان، مجری پیگیری محفوظات مربیان در هر هفته هستند.

جعفر حسینی، مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ضمن تشریح فعالیت‌های سازمان اوقاف در زمینه تربیت مربی حفظ قرآن بیان کرد: طرح تربیت مربی استانی برای پشتیبانی و پیگیری مستمر محفوظات مربیان حفظ قرآن در نظر گرفته شده‌ است.
وی ادامه داد: برنامه‌های در نظر گرفته شده برای طرح تربیت مربی استانی حفظ قرآن کریم به دو صورت حضوری و تلفنی تعریف شده است و اساتید پشتیبان به صورت هفته‌ای با مربیان حاضر در این طرح تماس گرفته و محفوظات آنان را مورد بررسی قرار داده و به سؤالات‌شان پاسخ می‌دهند.
اعزام اساتید و حافظان بین‌المللی به مناطق شهرستانی
مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اضافه کرد: در بخش حضوری این دوره نیز از اساتید برتر حفظ قرآن استفاده می‌شود و در مدت برگزاری کلاس‌های تجوید، پاسخ به سؤلات مربیان به صورت حضوری و اعزام اساتید و حافظان بین‌المللی به شهرستان‌ها انجام می‌شود.
وی با عنوان این نکته که طرح تربیت مربی استانی در امتداد طرح تربیت مربی کشوری است، اظهار کرد: از سال 1391 و با تأکید رهبر معظم انقلاب در زمینه حفظ قرآن، دوره تربیت مربی حفظ برای آموزش و تربیت‌ میلیونی حافظان قرآن شروع به کار کرد و این طرح استانی نیز برای استمرار  و جلوگیری از قطع شدن همان آموزش‌ها است.
حضور بیش از 700 حافظ خراسانی در طرح تربیت مربی کشوری
حسینی ادامه داد: در طرح تربیت مربی حفظ قرآن که به صورت دوره‌های هفته‌ای در قم برگزار می‌شود، هر استان سهمیه‌ای مختص خود دارد و از ابتدای شروع این طرح تاکنون حدود 700 نفر از خراسان رضوی به قم فرستاده شدند، تا در طرح یک‌هفته‌ای تربیت مربی حفظ در مرکز تخصصی تربیت مربی حفظ قرآن قم شرکت کنند و از تدریس اساتید برتر کشور در این زمینه بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه امسال بیش از 140 نفر به طرح تربیت مربی حفظ قم اعزام شدند، بیان کرد: در ابتدا برای اعزام مربیان به قم، آزمونی به صورت شفاهی و کتبی برگزار می‌شود و حداقل محفوظات افراد که در حال حاضر پنج جزء قرآن است، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و افراد پس از آن به دوره آموزشی در شهر قم دعوت می‌شوند و ما برای استمرار این آموزش‌ها و محدود نبودن آن، طرح تربیت مربی استانی را در نظر گرفتیم.
حضور قرآن‌آموزان در طرح مرکز تربیت مربی حفظ قرآن قم
حسینی با اشاره به اینکه طرح اعزام مربی به مرکز تربیت مربی حفظ قم در سال آینده ادامه خواهد یافت، اضافه کرد: به طور تقریبی می‌توان گفت که اعزام مربیان حفظ ما در استان برای شرکت در دوره قم تمام شده است و ما در نظر داریم تا قرآن‌آموزان با بیش از پنج جزء محفوظات را به این دوره‌ها اعزام کنیم و حضور بیش از 300 نفر در طرح سال آینده را پیش‌بینی می‌کنیم.
طرح دعوت از اساتید قم و برگزاری دوره کشوری در استان
وی ادامه داد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در یک چشم‌انداز و با برنامه‌ مشخص در نظر دارد تا پس از این برای سهولت در مراحل آموزش، دوره‌هایی را با دعوت و جذب مربی از شهر قم برگزار کند تا مشکلات و محدودیت‌ها در اعزام برای آموزش این طرح کشوری کاهش یابد.
captcha