حمایت نماینده ولی‎فقیه در لرستان از ابقای دانشکده علوم قرآنی خرم‌آباد
کد خبر: 3576845
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

حمایت نماینده ولی‎فقیه در لرستان از ابقای دانشکده علوم قرآنی خرم‌آباد

گروه فعالیت‌های قرآنی: دانشجویان دانشکده علوم قرآنی خرم‌آباد در پیامی از آیت‌الله میرعمادی به‌خاطر حمایت از ابقای این دانشکده علوم قرآنی قدردانی کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، دانشجویان دانشکده علوم قرآنی خرم‌آباد در پیامی قدردانی خود از آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‎‏فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد به‌خاطر حمایت از ابقای این دانشکده علوم قرآنی را اعلام کردند.
در این پیام آمده است: «اندیشه خالصانه، جدیت و تلاش جناب‌عالی در رفع معضلات و ابقای دانشکده علوم قرآنی خرم‌آباد بیان‌گر توجه عمیق و عملی شما به مکتب الهی و رهایی‌بخش اسلام و رشد و توسعه و ترویج اندیشه‌ها و باورهای دینی است».
جمعه، 29 بهمن، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نمازجمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر با اشاره به تنها دانشکده علوم قرآنی لرستان که سال 1390 در خرم‎آباد افتتاح شد، گفت: این دانشکده از روز اول مورد بی‎مهری مسئولان قرار گرفته است و از نظر امکانات رفاهی و آموزشی در محرومیت قرار دارد. امروز خبرهایی مبنی بر منحل شدن این دانشگاه به گوش می‎رسد و شندیده می‎شود قرار است دانشکده علوم قرآنی به ملایر انتقال پیدا کند.
وی با بیان این‌که منحل شدن دانشکده قرآنی لرستان توهین به مردم این استان است، اضافه کرد: با این اقدام به حیثیت مردم لرستان لطمه وارد می‎شود.
یادآور می‏ شود، تنها دانشکده علوم قرآنی لرستان تحت نظارت وزارت علوم سال 89مجوز فعالیت گرفت و یک زمین هشت هکتاری در پردیس دانشگاه منطقه کمالوند برای احداث ساختمان آن در نظر گرفته شد که متاسفانه به دلایل مختلف روند ساخت آن پیشرفت چندانی نداشته است.
در حال حاضر بیش از 100 نفر دانشجوی این دانشکده در مکانی نامناسب که از امکانات آموزشی و رفاهی بی بهره هست مشغول به تحصیل هستند.
این دانشکده از زمان تأسیس تاکنون چندین مدیر به خود دیده است اما این تغییرات مدیریتی چاره مشکلات نبوده است وزمزمه های انحلال این دانشکده شنیده می شود این درحالی است که این دانشکده تنها دانشکده علوم قرآنی استان است و در زمان تأسیس آن وعده ساخت شعبه های دیگر آن در شهرستان های استان نیز داده شد اما به دلیل فراهم نشدن فضای آموزشی مناسب برای تحصیل دانشجویان الان خود آن نیز در آستانه انحلال قرار گرفته است.
این در حالی است که بر اساس توافق صورت گرفته بین دانشگاه علوم و معارف قرآنی کشور و استانداری لرستان می بایست طی مدت سه سال، تمهیدات و اعتبارات لازم جهت احداث ساختمان دانشکده علوم قرآنی فراهم شود و مکان مناسب تحصیل در اختیار دانشجویان قرار بگیرد.
با این وجود طی این چندسال نه تنها اعتباری برای ساخت ساختمان جدید تعلق نگرفت بلکه به جای چاره اندیشی تنها اقدام به پاک کردن صورت مسئله و آن هم انحلال دانشکده و انتقال دانشجویان به دانشکده های همجوار استان در دستور کار قرار گرفته شده است.
با همه این ها دانشجویان این دانشکده که اکثراً از نخبگان و حافظان قرآنی این استان هستند طی این سال‌ها علی‌رغم این که مکان مناسب آموزشی در اختیار نداشتندبا علاقه و جدیت به تحصیل در این دانشکده ادامه دادند اما هربار با شنیده شدن زمزمه‌های انحلال دانشکده با موجی از نگرانی‌ها و بلاتکلیفی از وضعیت آینده تحصیلی شان مواجه می شوند.
ساختمان این دانشکده مناسب یک دانشکده نیست و بارها برای دانشجویان مشکلاتی پیش آمده است به طوری که چندوقت پیش هم تعدادی از دانشجویان خوابگاهی به‌دلیل استاندارد نبودن سیستم گرمایشی دچار گاز گرفتگی شدند و کسی هم پاسخگو نبود.
ساختمان فعلی این دانشکده یک ساختمان دوطبقه است و قبلا متعلق به یک مهدکودک بوده است که طبقه اول برای خوابگاه دانشجویان در نظر گرفته شده و طبقه بالا هم سه کلاس و یک دفتر آموزش هست که امکانات آن در شأن یک دانشکده علوم قرآنی نیست.

captcha