اگر خیران به مؤسسات قرآنی کمک کنند قدردانیم، اگر نه کار جهادی می‌کنیم
کد خبر: 3577360
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
در نخستین نشست «با یاوران وحی» مطرح شد؛

اگر خیران به مؤسسات قرآنی کمک کنند قدردانیم، اگر نه کار جهادی می‌کنیم

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: محمدحسن رزاق با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه «بشارت» اظهار کرد: این مؤسسه با هدف تأمین نیروی متخصص قرآنی و تربیت 14 هزار مربی قرآن در حال فعالیت است و در این زمینه اگر خیران کمک مالی کنند قدردانیم اگر نه به صورت جهادی کار خود را پیش می‌بریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نخستین نشست «با یاوران وحی» ویژه معرفی موسسات قرآنی فعال و اثرگذار در امور قرآنی، پیش از ظهر امروز، چهارم اسفندماه، با موضوع معرفی مؤسسه زبان‌آموزی قرآن بشارت تهران و آشنایی بیشتر مخاطبان با عملکرد و فعالیت‌های این مرکز، با حضور محمدحسن رزاق، مدیریت این مؤسسه برگزار شد.



این مراسم با تلاوت قرآن «سیدعلی شاکری» آغاز شد و در ادامه رزاق با اشاره به اهداف و موضوع فعالیت این مؤسسه اظهار کرد: این مؤسسه فعالیتش را به صورت رسمی از سال 1378 با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی آغاز کرد، هر چند پیش از آن نیز فعالیت‌هایی را به صورت غیررسمی داشته‌ایم. همچنین مجوز برپایی دوره ضمن خدمت برای کارکنان دولت نیز داریم.
رزاق اظهار کرد: هر چند تعاملات و همکاری‌هایی نیز با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان تهران و حوزه علمیه شرق تهران داشته‌ایم.
وی در خصوص علت نام‌گذاری مؤسسه به عنوان زبان‌آموزی بشارت اظهار کرد: این به معنا نویددهنده است و از سوی دیگر چون شیوه آموزشی ما بر اساس زبان قرآن است، این عنوان را برای آن برگزیدیم. چهار مهارت برای زبان‌آموزی قرآن شامل شنیدن، خواندن، گفتن و نوشتن است ما از این مهارت برای قرآن استفاده کردیم که فرد قرآن را در این چهار مهارت یاد بگیرد.
مدیر مؤسسه زبان‌آموزی قرآن بشارت درباره طرح زبان‌آموزی قرآن بیان کرد: این طرح براساس این شیوه آموزشی شکل گرفت که امام خمینی(ره) فرمودند: «تربیت باید تربیت قرآنی باشد»؛ چرا که تمام آیات قرآن دربردارنده نکات تربیتی است، اگر آیات قرآن به گونه‌ای در آموزش همراه با مفاهیم و درک قرآن باشد، قطعاً انسان‌هایی را پرورش می‌دهد که هر کدام می‌تواند الگویی برای بشریت باشد.
رزاق اضافه کرد: در این راستا فعالیت‌مان را نزدیک به دو دهه است که شروع کرده‌ایم، اما به برکت قرآن توانستیم حداقل در شهر تهران به صورت خودجوش در هزار نقطه شهر به صورت خانه قرآن، مساجد و ‌در سطح آموزش و پرورش کلاس‌های بشارت دایر کنیم که الحمدلله با نتایج خوبی نیز همراه بوده است.



رزاق در خصوص بودجه فعالیت مؤسسه اظهار کرد: بخشی از هزینه‌ها توسط شهریه‌هایی که از قرآن‌آموزان اخذ می‌شود، تأمین خواهد شد و بخشی دیگر نیز از سوی خیران دریافت می‌شود.
وی ادامه داد: اگر خیرین از ما حمایت کنند دست آنها را می‌بوسیم و از آنها تشکر می‌کنیم و اگر به ما کمک نکنند، با کار جهادی فعالیت‌مان را جلو می‌بریم چون قصد و همت کرده‌ایم که در آموزش قرآن خدمت کنیم.
وی با اشاره به دیگر فعالیت این مؤسسه ادامه داد: همچنین مؤسسه نیز کارهای پژوهشی نیز انجام می‌دهد با وجود اینکه درست است زمان‌بر است اما به دلیل ارائه کار علمی خوب و مطلوب این زمان نیز لذت‌بخش است که این کتاب با عنوان واژه‌نامه قرآنی «باق» است که این کتاب به گونه‌ای طراحی شده است که تمام کلمات قرآن به صورت واژه به واژه ترجمه شده است که آموزش به صورت سمعی و بصری انجام می‌شود.
مدیر مؤسسه زبان‌آموزی قرآن بشارت با اشاره به اینکه در این کتاب واژه‌نامه بر مفاهیم کلمات تأکید شده است، تصریح کرد: در کنار آن نیز کارهای تخصصی برای مربیان این طرح انجام داده‌ایم که مربیان تفاسیر، شأن نزول و احادیث در رابطه با آیات بداند تا هنگام تدریس این کتاب بتواند محتوای ترجمه را برای قرآن‌پژوه قابل استفاده کند.



رزاق با اشاره به اینکه دوره‌های این مؤسسه برای بانوان بزرگسال است، ادامه داد: دیدگاه‌مان در مؤسسه تأمین نیروی انسانی یعنی تربیت مربی است و تاکنون توانستیم 14 هزار مربی تربیت کنیم به گونه‌ای که برای آنها گواهینامه صادر کرده‌ایم که این افراد فنون کلاس‌داری را گذرانده‌اند و بر ترجمه و مفاهیم قرآن مسلط هستند.
وی در خصوص تشکیلات مؤسسه بشارت، بیان کرد: این مؤسسه دارای بخش‌هایی چون روابط‌عمومی، مالی، فروش کتاب و تأمین نیروی انسانی است اما آنچه که برای گسترش کارمان بر آن پافشاری می‌کنیم، تأمین نیروی متخصص قرآن برای آموزش قرآن است. ما جزو اولین افرادی هستیم که شیوه طرح بشارت را در کشور رایج کردیم که افرادی متخصص در حوزه قرآنی تربیت کنیم.
مدیر مؤسسه زبان‌آموزی قرآن بشارت با تأکید بر اینکه قرآن باید در متن و بطن جامعه قرار گیرد، عنوان کرد: تا مردم قرآن را متوجه نشوند از آموزش قرآن لذتی نمی‌برند و لذت زمانی حاصل می‌شود که قرآن درک شود و هیچ آیه‌ای در قرآن نداریم که حاوی نکات تربیتی نباشد اگر بتوانیم آنچه که امام فرموده‌اند «آموزش باید به گونه‌ای باشد که تربیت قرآنی حاصل شود»، را انجام دهیم اتفاق مهمی در کشور رخ می‌دهد.
وی با اشاره به دستاوردهای مؤسسه ادامه داد: طی آزمون قرآن و عترت ارشاد در دوره اخیر توانستیم این آزمون را با حضور 500 نفر به عنوان مؤسسه همکار در چند نقطه، برگزار کنیم و همچنین تقدیرنامه‌هایی را در همایش‌های مختلف و از سوی دستگاه‌های مختلف چون ارشاد دریافت کردیم.
مدیر مؤسسه زبان‌آموزی قرآن بشارت با اشاره به همکاریشان با کانون فرهنگی ـ هنری مساجد استان تهران عنوان کرد: مساجد به عنوان بهترین سنگر و پایگا‌ه‌هایی برای ترویج فرهنگی قرآنی است چنانکه ما در مسجد خاتم که از مساجد فعال تهران است و دوره‌هایی را در آنجا برگزار می‌کنیم.



یادآور می‌شود، سلسله نشست «با یاوران وحی» به منظور معرفی مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران در سالن اجتماعات خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) واقع در: خیابان انقلاب، خیابان قدس، خیابان بزرگمهر، پلاک 85 برپا می‌شود.

گزارش تصویری این نشست را اینجا ببینید.

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همراه همیشگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۰۵ - ۱۰:۲۰
0
2
چه خوب که مؤسسات بها می‌دهید و موجب ایجاد انگیزه در آنها می‌شوید...
خدا قوت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۰۵ - ۱۲:۲۹
0
1
خیلی خوبه که برای موسسات هم چنین نشستهایی برگزار بشه که همه بتونن بیشتر با اونها آشنا بشن
عضو مؤسسه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۰۵ - ۱۲:۳۴
0
0
سلام خدا خیرتون بده که به موسسات هم توجه کردین و بالاخره کار خیر این مراکز نادیده گرفته نشد.... چقد خوبه که این جور نشستها ادامه داشته باشه که هم ما مردم عادی هم مسئولین قرآنی بیشتر با کارکرد و فعالیت های مؤسسات قرآنی بیشتر آشنا بشیم..... اینجور حداقل متوجه میشیم که مؤسسات قرآنی هر کدومشون چه فعالیتی دارن...
آزاد نصیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۰۵ - ۱۴:۵۱
0
0
امیدوارم نهادهای دولتی بیشر به این موسسات توجه نشون بدن تا بتونیم در نقاط محروم کشور هم از این دست موسسه ها رو داشته باشیم
یاری خواه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۰۵ - ۲۳:۴۰
0
1
امسال مؤسسه بشارت در کل کشور کم نیستند حتما به آن ها توجه شود
captcha