گزارش ایكنا از اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآن بیت‌الاحزان/ غیبت متسابقان تهران و قم
کد خبر: 3577683
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴

گزارش ایكنا از اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآن بیت‌الاحزان/ غیبت متسابقان تهران و قم

گروه فعالیت‌های قرآنی: با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برگزیده، دفتر پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) بسته شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مرحله كشوری پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) روز گذشته، 5 اسفندماه در شیراز برگزار شد كه مراسم اختتامیه این مسابقات نیز شب گذشته در سالن همایش‌های شهر شیراز به اجرا درآمد و طی آن نفرات برگزیده معرفی و تجلیل شدند.

طبق گفته خدیجه شاهسونی، معاون آموزشی مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) این مسابقات در 4 مرحله شعبه، شهرستان، منطقه و نهایی برگزار شده است كه در نهایت 270 نفر در مرحله نهایی به رقابت پرداختند.

مرحله شعبه در 165 شعبه بیت‌الاحزان در سراسر كشور برگزار شد و برگزیدگان آن پس از رقابت در مرحله شهرستان به مرحله منطقه‌ای كه خود دارای 24 منطقه است،‌ راه یافتند و برگزیدگان مرحله منطقه‌ای هم در مسابقات نهایی به رقابت پرداختند.

مسابقات مذكور در سه رشته حفظ، ترتیل و مفاهیم قرآن كریم ویژه قرآن‌آموزان، حافظان قرآن و معلمان شعب مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) برگزار شده است.

در مرحله نهایی متسابقان استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، یزد، كرمان شمالی و جنوبی به رقابت پرداختند اما متسابقان استان‌های تهران و قم به دلیل مشكلات مالی موفق به حضور در مرحله نهایی كه به میزبانی شعبه شیراز برگزار شده بود، نشدند.

در ابتدای مراسم اختتامیه این مسابقات حجت‌الاسلام جودكی، مسئول شعبه شیراز به خوشامدگویی به میهمانان و تقدیر از دست‌اندركاران این برنامه پرداخت و گفت: مهم‌ترین عامل رشد در یك جامعه وفاق و همدلی و خلوص نیت است كه بحمد الهی تمام این ویژگی‌ها در میان قرآنیان بیت‌الاحزان وجود دارد و این مسئله موجب رشد این مؤسسه شده است.

وی با بیان اینكه در شیراز 400 مؤسسه قرآنی ثبت‌شده مشغول به فعالیت هستند، گفت: اگر هر كدام از این مؤسسات قرآنی سالانه تنها یك حافظ كل قرآن را تربیت كنند یعنی هر سال در شهر شیراز 400 حافظ كل قرآن تربیت می‌شوند كه متأسفانه چنین چیزی محقق نمی‌شود.

جودكی در ادامه همكاران برگزاری این مسابقات را شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز برشمرد و بر لزوم حفظ وحدت و همدلی میان مسئولان برای برگزاری مراسم‌های قرآنی تأكید كرد.

در ادامه این مراسم خدیجه شاهسونی، معاون آموزشی مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان به ارائه گزارشی از مسابقات امسال پرداخت و سپس رتبه‌بندی‌های مناطق 24 گانه بیت‌الاحزان را اعلام كرد كه طی آن خوزستان اول، فسا دوم و سروستان سوم شدند.

سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان ادامه‌بخش این مراسم بود كه در آن بر اهمیت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن برای نفوذناپذیری كشور و همچنین زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) تأكید كرد.

سه نفر از حافظان قرآن برگزیده این مسابقات به‌نام‌های لیلا بردبار، حافظ كل قرآن از فسا و خدیجه عرجانی‌نژاد، حافظ 20 جزء قرآن از شیراز و شقایق محمدی، نونهال 5 ساله قرآنی كه حافظ 2 جزء قرآن كریم است به اجرای برنامه پرداختند كه تحسین همه حضار را برانگیخت.

پایان‌بخش این مراسم نیز معرفی و تجلیل از 50 نفر از برگزیدگان این مسابقات در دو سطح زیر 12 سال و بزرگسالان و همچنین سطح معلمان و قرآن‌آموزان بود.

جهت مشاهده اسامی برگزيدگان اين مسابقات اينجا كليك كنيد!

captcha