فلسطین؛ بزرگ‌ترین مانع در برابر نقشه‌های شوم اسرائیل
کد خبر: 3577702
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳

فلسطین؛ بزرگ‌ترین مانع در برابر نقشه‌های شوم اسرائیل

گروه شهرستان ها: خطیب جمعه کاشمر، فلسطین را بزرگ‌ترین مانع در برابر نقشه‌های شوم اسرائیل دانست و بیان کرد: اگر ایستادگی و استقامت مردم فلسطین نبود، بدون شک امروز اسرائیل در تمامی سرزمین‌های اسلامی حاکم بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی این هفته شهر کاشمر با تأکید بر الگوگیری از زندگی پر افتخار حضرت فاطمه زهرا(س)، به آسیب‌هایی که زنان و دختران را تهدید می‌کند، اشاره کرد و گفت: اولین آسیبی که فرزندان را تهدید می‌کند، از خانه پدری آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه عدم شناخت روحیه دختران مشکلات بسیاری را امروزه در جامعه به وجود آورده است، افزود: عدم شناخت جایگاه زن و دختر باعث می شود تا در آینده با مشکلات بسیاری مواجه شوند.
حجت‌الاسلام طباطبایی، از دختران به عنوان بهترین سرمایه عظیمی نام برد که اگر با شیوه اسلامی تربیت شوند، مهد ارزش‌ها خواهند بود و مشکلاتی در جامعه نخواهیم داشت و در ادامه گفت: متأسفانه والدین بیشتر به پسرها توجه می‌کنند و این کم‌توجهی و غفلت از یک سرمایه عظیم است.
وی از دختران به‌عنوان یک سرمایه معنوی نام برد و افزود: والدین باید به دخترانی که می‌توانند جامعه‌ای را اصلاح کنند، توجه بیشتری داشته باشند.
امام‌جمعه کاشمر با بیان اینکه زنان باید در خانه آرامش داشته باشند، افزود: بانوان باید برای تربیت درست فرزندان آرامش داشته و درصورتی‌که در خانه به آن‌ها بی‌توجهی شود، جبران آن امکان‌پذیر نخواهد بود.
وی در ادامه وجود حضرت زهرا(س) را قلب عالم هستی، مادر و همسر نمونه در عالم وجود دانست و اظهار کرد: بی‌اعتنایی به زنان و در نظر نگرفتن توانایی‌های آنان در مدیریت و غافل شدن از توانمندی‌های آنان از دیگر آسیب‌هایی است که زنان در جامعه با آن‌ها مواجه هستند.
امام‌جمعه کاشمر از بانوان به‌عنوان مدیرانی بسیار خوب نام برد و گفت: در بخش مدیریتی نباید توانایی بانوان را نادیده گرفت.
وی همچنین خطاب با بانوان بیان کرد: به‌رغم تمامی تهدیدها بانوان نباید نسبت به رعایت حجاب و عفاف بی‌اعتقاد و کم باور باشند؛ بدون شک هیچ آسیبی مخرب‌تر و بدتر از بی‌حجابی برای زنان نیست.
طباطبایی با اشاره به اینکه عدم رعایت حجاب و عفاف موجب می‌شود ارزش‌های واقعی زن قربانی شود، بزرگ‌ترین سرمایه معنوی بانوان را حجاب دانست و اظهار کرد: بدون شک بهترین الگو از نظر حجاب، حیا و معنویت، وجود حضرت زهرا(س) است.
فلسطین بزرگ‌ترین مانع در برابر نقشه‌های شوم اسرائیل 
طباطبایی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته خود به سخنان رهبر معظم انقلاب در کنفرانس اسلامی اشاره کرد و گفت: توجه به مسئله فلسطین که از مهم‌ترین و محوری‌ترین مسائل جهان اسلام است، یکی از مهم‌ترین سخنان ایشان در این کنفرانس بود.
وی با بیان اینکه امروز دشمنان قسم خورده برای مبارزه با اسلام و قرآن از کانال فلسطین وارد شده‌اند، عنوان کرد: فلسطین عامل وحدت، ملاک شناسایی دوست و دشمن و حساس‌ترین نقطه جهان اسلام است.
امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه فلسطین موجب شد، نقشه‌های شوم و دسیسه‌های اسرائیل خنثی شود، بیان کرد: نقش فلسطین آن‌قدر مهم است که دشمن برای به انحراف کشاندن اذهان و به فراموشی سپردن آن، اقدام به راه انداختن جنگ‌های نیابتی در منطقه کرده است.
وی با اعلام اینکه دشمن با تشکیل داعش در تلاش است افکار را به سمت دیگری بکشاند و ما را مشغول کارهای دیگری کند، اظهار کرد: دشمن با اقدام به شیعه کشی، مسلمان کشی و حمله به سوریه و عراق می‌خواهد فلسطین را فراموش کنیم.
طباطبایی ایجاد شبهه باطل در بی‌اثر پنداشتن مقاومت از دیگر توطئه‌های دشمنان دانست و افزود: دشمنان در تلاش است با ایجاد شبهه در شهدای فلسطین، مقاومت آن‌ها را بی‌اثر جلوه دهد.
وی فلسطین را بزرگ‌ترین مانع در برابر نقشه‌های شوم اسرائیل دانست و بیان کرد: اگر ایستادگی و استقامت مردم فلسطین نبود، بدون شک امروز اسرائیل در تمامی سرزمین‌های اسلامی حاکم بود.
امام‌جمعه کاشمر با بیان اینکه ایستادگی مردم غزه، تشنگی و شهادت آن‌ها موجب شد اسرائیل هنوز نتواند یک‌قدم به جلو بردارد، افزود: در جنگ 33 روزه به عینه ثابت شد که اسرائیل تا چه اندازه عاجز است.
وی با اشاره به اینکه نشانه‌های افول این رژیم تجاوزگر جعلی، نمایان هست و محکوم به شکست است، گفت: این شکست‌های اسرائیل نشان داد اگر ملتی مصمم شود و مقابل ظلم بایستد، پیروز می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نهم اسفندماه روز تشکل بنیاد مستضعفان و جانبازان که به فرمان رهبر کبیر انقلاب در سال 57 تشکیل شد، اشاره کرد و افزود: این بنیاد در راستای حمایت از مستضعفان و به فرمان امام راحل تشکیل شد.
امام جمعه کاشمر از برکات انقلاب را تشکیل کمیته امداد دانست و با مقبول و مطلوب دانستن کارنامه کمیته امداد بیان کرد: در ابتدای انقلاب خانواده‌هایی بودند که اگر کمیته امداد به این افراد کمک نمی‌کرد، نابود می‌شدند.
وی در ادامه هشتم اسفندماه روز تربیت اسلامی را از دیگر مناسبت‌های پیش رو دانست و افزود: به‌رغم اینکه آموزش و پرورش در امور تربیتی اقدامات خوبی تاکنون داشته اما هنوز مشکلات بسیاری داریم.
captcha