فاطمیه؛ ایام پیوند و میثاق با ولایت/شیوه مبارزاتی حضرت فاطمه(س) معرفی شود
کد خبر: 3577711
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

فاطمیه؛ ایام پیوند و میثاق با ولایت/شیوه مبارزاتی حضرت فاطمه(س) معرفی شود

گروه سیاسی و اجتماعی: خطیب نمازجمعه خرم‌آباد ایام فاطمیه را ایام ولایت، پیوند و میثاق با ولایت دانست و گفت: حضرت فاطمه(س) همچون سیاستمداران با خطبه‌هایش به دفاع از ولایت پرداخت و با استفاده از تاکتیک گریه به تحریک احساسات و عواطف مردم پرداخت و از ولایت دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س)، گفت: فاطمه زهرا(س) برترین زنان جهان است و عظمت این ایام به سرمشق گرفتن از زندگی ایشان به‌عنوان الگوی زندگی ما است.
وی اظهار کرد: حضرت فاطمه الزهراء(س) ملاک و معیار خشم و خشنودی پروردگار و نخستین شهیده راه ولایت است که شیوه مبارزاتی خاصی داشتند.
امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: حضرت فاطمه(س) همچون سیاستمداران با خطبه‌هایش به دفاع از ولایت پرداخت و با استفاده از تاکتیک گریه به تحریک احساسات و عواطف مردم پرداخت و از ولایت دفاع کرد.
نماینده ولی‌‎فقیه در لرستان بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) سرانجام با خونش از ولایت دفاع کرد و با نوشتن وصیت سیاسی و تدفین شبانه با ظلم مبارزه کرد و ماندگار شد.
وی با بان این‌که این روش ماندگاری مبارزه در مسیر پاسداری از ولایت است و امروز نیز ما باید با تمام وجود از ولایت دفاع کنیم، ایام فاطمیه را ایام ولایت، پیوند و میثاق با ولایت دانست.
وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در راستای مشکلات خوزستان و بحران جنوب اشاره کرد و با بیان این‌که حل مشکلات مردم مهم است، اظهار کرد: در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل مسئولان عملکرد خود را بیان کنند چراکه بیان عملکرد مسئولان مردم را امیدوار می‌کند.
خطیب جمعه خرم‌آباد در بخشی از سخنانش با بیان این‌که فضای مجازی اعتماد عمومی را سلب کرده است، گفت: تربیت به‌معنای به فعلیت رساندن استعدادها و قوای درونی اسنان و ایجاد تعادل و هماهنگی بین قوای انسانی است.
وی اظهار کرد: مسئولیت تربیت به عامل‌ترین و با فضلیت‌ترین انسان‌ها در روی زمین یعنی انبیاءالهی و ائمه‌اطهار(ع) واگذار شده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که امروز نسل جوان و نوجوان در معرض شدیدترین هجمه‌ها قرار دارند، اظهارکرد: یکی‌از هجمه‌های امروزی فضای مجازی است و همه افراد در فضای مجازی سیر می‌کنند.
وی با یادآوری این‌که این فضای مجازی مصیبتی برای امر تربیت به بار می‌آورد و اعتماد عمومی را سلب کرده است، گفت: امروز بزرگ‌ترین خطر برای جامعه ، خانواده و نسل جوان فضای مجازی است که باید مدیریت و کنترل شود.
امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که دشمنان تفکر لیبرالیستی را ترویج و گسترش می‌دهند و نسل جوان ما با این تفکرات روبه‌رو است، گفت: تنها راه چاره تربیت دینی است و مسیر مقابله و بیمه‌سازی نسل جوان در فضای مجازی است.
آیت‌الله میرعمادی در بخشی از خطبه‌ها با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ششمین کنفرانس حمایت از مردم مسلمان فلسطین، ادامه داد: این کنفرانس در حالی برگزار شد که غرب و آمریکا امنیت اسرائیل را تضمین کردند.
وی با بیان این‌که حرکت خزنده‌ای در منطقه برای پیگیری خط سازش دنبال می‌شود، گفت: کشورهای مرتجع عرب و ترکیه در حالی‌که خط مقاومت، رژیم صهیونیستی را به افول برده است، به‌دنبال تقویت خط سازش در منطقه هستند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: متاسفانه برخی از کشورهای مرتجع عرب، اسرائیل و ترکیه با قرار گرفتن در برابر خط مقاومت در کنفرانس مونیخ موضع مشترک گرفتند.
وی اظهارکرد: از موضع‌گیری اسرائیل علیه ایران جای تعجب نبود اما از عربستان و ترکیه جای تعجب وجود داشت و آل‌سعود بزرگ‌ترین حامی تروریسم ایران را متهم به حمایت از تروریسم می‌کند.
آیت‌الله میرعمادی اضافه کرد: آل‌سعود کودک کش صحبت از حقوق بشر می‌کند و ترکیه شب کودتا را که به‌دنبال پناهگاه بودند، فراموش کرده است.
وی با بیان این‌که ملت بزرگ ایران اسلامی از جبهه مقاومت در هر نقطه‌ای از دنیا حمایت می‌کند، ادامه داد: آنان باید درسیاست‌های خود تجدیدنظر کنند.
آیت‌الله میرعمادی اظهارکرد: آمریکا نتوانسته است جلوی قدرت ملت ایران را بگیرد چگونه ترکیه می‌تواند قدرت ایران قدرت اسلام و بیداری است.
captcha