5 سال حبس؛ مجازات شیخ مصری موهن به مقدسات
کد خبر: 3578826
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶

5 سال حبس؛ مجازات شیخ مصری موهن به مقدسات

گروه بین‌الملل: «محمد عبدالله» ملقب به «شیخ میزو» فارغ‌التحصیل دانشگاه الازهر به اتهام توهین به ادیان و مقدسات اسلامی به 5 سال حبس محکوم شد.

حکم 5 سال زندان برای شیخ مصری موهن به مقدسات اسلامی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی الحره، دادگاه «جنح» مصر در شهر «شبرا الخیمه» استان قلیوبیه، دیروز، 8 اسفند با صدور حکمی شیخ میزو، پژوهشگر مصری در امور اسلامی و روحانی این کشور را به اتهام توهین به ادیان و مقدسات اسلامی به پنج سال زندان محکوم کرد.
سمیر صبری، وکیل مصری با استناد به نظرهای این شیخ جنجالی در برنامه‌‌ای تلویزیونی مبنی بر انکار برخی احادیث پیامبر(ص) در منابع موثق اهل تسنن، وی را به توهین به مقدسات دینی متهم کرده بود.
یک منبع امنیتی در اداره امنیت القلیوبیه گفت: شیخ میزو پس از صدور حکم دادگاه به یکی از زندان‌های این استان منتقل می‌شود تا دوره محکومیت خود را در آن جا به‌سر ببرد.
احمد عبده ماهر، مشاور و وکیل شیخ میزو در پیامی گفت: این شیخ مصری پس از اعلام حکم علیه او، در زندان دست به اعتصاب غذا زده است.
یادآور می‌شود، شیخ میزو سه ماه پیش در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، ضمن ادعای این که او مهدی موعود(عج) است و آمده تا زمین را پر از عدل کند، از تمامی مسلمانان سنی، شیعه و تمامی ملت‌های جهان خواست با وی بیعت کنند.
captcha