یادواره 5 شهید گمنام در کوهبنان برگزار شد
کد خبر: 3580123
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹

یادواره 5 شهید گمنام در کوهبنان برگزار شد

گروه سیاست و اقتصاد: با حضور جمعی از مسئولان، مردم ولایتمدار و خانواده‌های معزز شهیدان، جانبازان و ایثارگران، یادواره پنج شهید گمنام کوهبنان دیروز پنج‌شنبه، 12 اسفند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام جعفر واضحی‌آشتیانی، از فضلا و علمای قم در این مراسم گفت: انسان برای رسیدن به کمال و قرب الهی به ابزارهای مختلفی نیاز دارد که علم و تعقل از مهمترین آنها محسوب می‌شوند.
وی افزود: انسان همواره باید در راستای بالا بردن سطح آگاهی و بررسی مجهولات و خروج از این بن بست تلاش کند و در همین راستا امام صادق(ع) می‌فرمایند مردم در در سه گروه عالم، متعلم و غثا قرار دارند که گروه سوم مانند خار و خاشاکی است که سیل با خودش می‌برد و هیچ نفعی برای خود و جامعه در بر ندارند.
حجت‌الاسلام واضحی‌آشتیانی بیان کرد: اما انسانی که دارای تعقل و تفکر باشد، همواره در تلاش است که راه صحیح را از ناصحیح تشخیص دهد، پس هر دو عنصر عقل و علم برای پیشرفت جامعه و کمال انسان ضروری است.
وی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) و شهیدان همیشه جاوید به عنوان رهروان راه این بزرگوار، همواره تعقل و تفکر را در برنامه خویش داشتند، لذا لحظه‌ای از راه حق، دفاع از ولایت و رهبری و حفظ ارزش‌ها فاصله نگرفتند تا اینکه در راه معبود خویش به شهادت رسیدند.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: شهیدان همواره در نزد خداوند خود از عزت و احترام ویژه‌ای برخوردار هستند، چون آنان جان، مال و هستی خویش را در راه خدا فدا کردند.
وی گفت: شهدا همواره در وصیتنامه‌های خود دفاع از ولایت و رهبری، رعایت حجاب و عفاف، وحدت و همدلی، نماز اول وقت، قرائت قرآن، دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب را خواستار بودند و ما برای پیشرفت، عزت و اقتدار اسلام و انقلاب به اینها نیاز داریم.
حجت‌الاسلام واضحی‌آشتیانی گفت: کوهبنان از جمله شهرستان‌های مذهبی و علمی کشور است که در دوران دفاع مقدس بیش از 174 شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده و پذیرای پنج شهید گمنام است.
وی بیان کرد: امروز در پرتو منویات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری شاهد وحدت و همدلی در بین مسلمانان جهان هستیم، لذا دشمنان و بد خواهان به وحشت افتادند.
captcha