همایش سالانه اتحادیه جوانان مسلمان سنگال
کد خبر: 3581178
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
با حضور ایران برگزار شد؛

همایش سالانه اتحادیه جوانان مسلمان سنگال

گروه بین‌الملل: آیین افتتاحیه چهاردهمین همایش سالانه اتحادیه جوانان مسلمان سنگال با عنوان «همه با هم در خدمت صلح و گفت‌وگو برای آینده‌ای بهتر» در «داكا»، پایتخت این کشور برگزار شد.

همایش سالانه اتحادیه جوانان مسلمان سنگال
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیین افتتاحیه چهاردهمین همایش سالانه اتحادیه جوانان مسلمان سنگال با عنوان «همه با هم در خدمت صلح و گفت‌وگو برای آینده‌ای بهتر» با حضور و سخنرانی سیدحسن عصمتی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در داكا برگزار شد.
عصمتی که به دعوت شیخ احمد سالوم، رئیس این اتحادیه به شهر «تیئس» سنگال سفر كرده بود در سخنان آغازین خود، از ملت و دولت سنگال به ویژه رهبران دینی این کشور به خاطر اهتمام به گسترش فرهنگ صلح و گفت‌وگو قدردانی كرد.
وی در ادامه، گفت: آشنایی نخبگان فرهنگی سنگال با مشاهیر عرفانی ایران به خصوص شاعران ادب فارسی می‌تواند به تغذیه محتوایی موضوع بسیار مهم گفت‌وگو و صلح کمک کند.
بنابر اعلام این خبر، در این مراسم معتقدی، رئیس جامعة المصطفی(ص) العالمیه، خمسی، استاد ایرانی و تعداد بسیاری از نمایندگان دینی و فرهنگی و برخی از نمایندگان سفارتخانه‌های مقیم سنگال مانند موریتانی، امارات، ترکیه و سنگال حضور داشتند.
captcha