هشت کشور؛ برترین‌های «سوره‌ها و آیات»/ ایران؛ سیزدهم
کد خبر: 3581271
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

هشت کشور؛ برترین‌های «سوره‌ها و آیات»/ ایران؛ سیزدهم

گروه بین‌الملل: با اعلام اسامی برترین‌های مسابقه «سوره‌ها و آیات» امارات، فعالان قرآنی هشت کشور جایگاه اول تا سيزدهم این رقابت را کسب کردند.

هفت کشور؛ برترین‌های «سوره‌ها و آیات»/ ایران؛ سیزدهم
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «الخلیج» امارات، کمیته داوری مسابقه «سوره‌ها و آیات» امارات دیروز، 15 اسفندماه، طی نشستی رسانه‌ای در دبی اسامی نفرات اول تا سیزدهم این رقابت را اعلام کرد و سیدعبدالقادر سیدهاشمی از ایران در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.
13 فعال قرآنی از هشت کشور مصر(4 نفر)، اوکراین(یک نفر)، عربستان سعودی(یک نفر)، روسیه(یک نفر)، سوریه(3 نفر)، موریتانی(یک نفر)، یمن(یک نفر) و ایران(یک نفر) در این مسابقه اول تا سیزدهم شدند و جالب اینکه در بین نفرات اول تا سیزدهم معرفی‌شده هیچ یک از امارات نبودند.
اسامی 10 نفر اول بدین ترتیب است:
1ـ اسماء صابر محمد بدر از مصر
2ـ وسام ابوزهری از اوکراین
3ـ وطعمه عبدالعزیز عبدالمطلب محمد از مصر  
4ـ سلطان بن سعود بن عواد الصاعدی از عربستان
5ـ صخر احمد غانم از روسیه
6ـ محمود حامد محمود احمد از مصر
7ـ ایمن رضوان سلوم از سوریه
8ـ محمد الامین از موریتانی
9ـ عایشه محمد عدنان از سوریه
10ـ جلال سلمان احمد العکبری از یمن
به نفرات اول تا دهم 100 هزار درهم اماراتی(حدود 90 میلیون تومان) به عنوان جایزه اختصاص داده شد.
ابراهیم محمد بوملحه، رئیس کمیته داوری مسابقه گفت: میاده طارق محمد عطیه از مصر، عبدالله ابراهیم المغلاج از سوریه و سید عبدالقادر سید هاشمی از ایران به ترتیب مقام‌های یازدهم تا سیزدهم را کسب کردند و به هر یک از آنان 50 هزار درهم(حدود 50 میلیون تومان) اهدا شد.
وی افزود: مسابقه «سوره‌ها و آیات» شامل 84 سؤال بود که طی 29 روز در ایام ماه رمضان در رسانه‌ها منتشر شد و هزاران نفر از کشورهای عربی و اسلامی و دیگر بخش‌های جهان در آن شرکت کردند.
بوملحه تصریح کرد: به دلیل استقبال گسترده علاقمندان، کمیته داوری رقابت‌ها پس از پایان رمضان نیز آثار ارسالی شرکت‌کنندگان را دریافت کرد و دریافت پاسخ‌های این مسابقه تا دو ماه ادامه داشت.
وی گفت: 15 تن از علما و کارشناسان در کمیته داوری مسابقات حضور یافتند و در سه مرحله آثار را ارزیابی کردند.
بنا بر این گزارش، پایگاه اینترنتی روزنامه «الخلیج» امارات فراخوان و سؤالات مسابقه «سوره‌ها و آیات» را منتشر کرد، استقبال خوانندگان این روزنامه در داخل و خارج از امارات از مسابقه بسیار زیاد بود و همین امر سبب شد در شبکه‌های اجتماعی نیز فراخوان منتشر شود.
دیروز همچنین در مراسم اعلام نتایج مسابقه به 100 نفر از شرکت‌کنندگان به قید قرعه سهمیه سفر عمره تعلق گرفت.
captcha