برگزاری جلسه پایان سال مجمع قاریان قرآن کریم + عکس
کد خبر: 3582884
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱

برگزاری جلسه پایان سال مجمع قاریان قرآن کریم + عکس

گروه جلسات و محافل: اختتامیه سلسله جلسات قرائت تخصصی مجمع قاریان قرآن در سال 95 با تدریس محمد کاکاوند روز گذشته با حضور اساتید، مدرسان جلسات قرآنی، قاریان و حافظان در حسینیه خامس آل عبا(ع) برگزار شد.

برگزاری جلسه پایان سال مجمع قاریان قرآن کریم + عکس
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، اختتامیه سلسله جلسات قرائت تخصصی مجمع قاریان قرآن کریم در سال 1395 روز گذشته، 20 اسفندماه با حضور اساتید، مدرسان جلسات قرآنی، قاریان، حافظان و علاقه‌مندان به قرآن کریم از ساعت 19:30 الی 22:30 در حسینیه خامس آل عبا(ع) برگزار شد.
جلسه با حضور اساتیدی همچون علی‌اکبر حنیفی، سیدمحسن موسوی بلده، ولی‌الله پوراحمدی، حبیب یوسفی و سایر مدرسان قرآنی جلسات غرب تهران تشکیل شد. قرائت دعای سلامتی امام زمان(ع) توسط مهدی برقعی، از قاریان ممتاز کشور آغازگر جلسه بود. سپس فیاض عبدالعلی‌زاده به نمایندگی از قاریان مجمع قاریان قرآن کریم به تلاوت سوره انعام پرداخت که مورد تشویق حاضرین قرار گرفت. پس از آن ولی‌الله پوراحمدی به ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس و تلاوت‌هایی که در شب‌های عملیات توسط رزمندگان اسلام به اجرا در می‌آمد پرداخت.
در ادامه تلاوت زیبای ایشان از سور مبارکه حشر و حمد زینت‌بخش این محفل قرآنی بود. سخنرانی سیدمحسن موسوی‌بلده بخش دیگری از این برنامه قرآنی بود که پیرامون حب به خدا و اعمال نیک و نقش قرآن در تربیت دینی به سمع حاضرین رسید.
تلاوت سور‌ه‌های مبارکه انفال و بلد توسط حسین شالچی از قاریان ممتاز تهرانی و تشویق وی توسط علاقه‌مندان به سبک استاد منشاوی از بخش‌های جذاب این برنامه قرآنی به شمار می‌رفت. همخوانی سوره‌های مبارکه یوسف (ع) و شمس توسط گروه سبیل الرشاد و همچنین ذکر و توسل به اهل بیت علیهم السلام توسط سالار پورنقی از قاریان و ذاکرین مجمع قاریان قرآن کریم خاتمه این محفل قرآنی بود.
یادآور می‌شود که جلسه مجمع قاریان قرآن کریم از سال 1383 شروع به فعالیت نموده و هر هفته روزهای جمعه از ساعت 18:30 الی 22 در حسینیه خامس آل عبا(ع) به نشانی تهران، بزرگراه شهید نواب صفوی(جنوب)، تقاطع پل امام خمینی(ره)، پشت ساختمان بازنشستگی شهرداری تهران، نبش کوجه عبدی، جلسات تخصصی قرائت برگزار می‌کند.
مجمع قاریان قرآن کریم که اداره این جلسه را «محمد کاکاوند»، قاری و مدرس قرآن کریم برعهده دارد از سال 87 با هدف آشنایی و گردهمایی جلسات قرآنی غرب تهران، در آخرین جمعه هر سال برنامه اختتامیه برگزار می‌کند.


captcha