تلاوت در حریم رضوی، نیت و نگاهم را به تلاوت عوض کرد
کد خبر: 3583213
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
خاطرات نوروزی قاریان/

تلاوت در حریم رضوی، نیت و نگاهم را به تلاوت عوض کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: بانوی مرتل مشهدی و دارنده رتبه ممتاز رشته ترتیل سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف تلاوت در حرم رضوی در ایام نوروز را افتخار خود دانست و گفت: تأثیر آن تلاوت به یادماندنی به‌گونه‌ای بود که بعد از آن، نگاهم به تلاوت به سمت معنامحوری سوق پیدا کرد تا بر دل و جان مستمع اثرگذار باشد.

مرضیه میرزایی‌پور، دارنده رتبه ممتاز رشته ترتیل سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به خاطراتی از ایام نوروز و تلاوت در حریم ملکوتی رضوی اشاره کرد و گفت: چند سال گذشته در شروع سال جدید، افتخار تلاوت در حرم مطهر علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) را داشتم که این امر باعث شد، نگاهم به تلاوت در این حریم قدسی به سمت معنای قرآن و تمرکز بر معنامحوری سوق پیدا کند.
وی اضافه کرد: بعد از آن تلاوت به یادماندنی، سعی کردم آنچه را تلاوت می‌کنم با درک عمیق از فهم آیات باشد تا بر دل و جان مستمع اثر گذارد زیرا آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند.
میرزایی‌پور با اشاره به اینکه تلاوت در جوار مضجع شریف حضرت رضا(ع) آن هم در نخستین روزهای سال جدید در من ایجاد تحول معنوی کرد، افزود: متأسفانه نوروز در ایران با خانه تکانی تنها همراه است، ولی اگر این خانه تکانی با دل تکانی همراه شود، آنگاه تحول معنوی در انسان رخ خواهد داد.
وی درخصوص حضور در محافل قرآنی نوروز امسال در حرم مطهر رضوی، عنوان کرد: از آنجا که تلاوت قاریان نوبتی انجام می‌شود در صورت حضور در مشهد و فراهم شدن این امکان، تلاوت در این حریم قدسی افتخار من است.
captcha