انگیزه‌سازی در جوانان با معرفی چهره‌های قرآنی از رسانه ملی
کد خبر: 3583902
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۸

انگیزه‌سازی در جوانان با معرفی چهره‌های قرآنی از رسانه ملی

گروه فعالیت‌های قرآنی: داور و قاری قرآن گفت: معرفی اسوه و الگوهای قرآنی و به تصویر کشیدن زندگی آنها از شبکه ملی و رسانه‌ها و استفاده از کارشناسان مجرب و متخصص حول محور قرآنی به‌ ویژه تفسیر و و مفاهیم در ایجاد فضاسازی قرآنی تأثیرگذاری زیادی خواهد داشت.

فاطمه یگانگی، قاری و داور قرآن مشهدی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، درخصوص وضعیت فعالیت‌های قرآنی کشور و به‌ویژه مشهد در سال 1395، اظهار کرد: یکی از آفت‌ها و نقاط ضعف در جامعه قرآنی این است که متأسفانه برخی از فعالان قرآنی، آنگونه که باید، اخلاق قرآنی ندارند و صرفا قرآن را به خاطر شرکت در مسابقات برای کسب مقام، شهرت، محبوبیت و بعضا درآمدزایی انتخاب می‌کنند.
این استاد قرآن در ادامه گفت: تهذیب نفس و عمل به قرآن نکته مهمی است که با تفکر و آشنایی با مفاهیم قرآنی، می‌توان به آن رسید.
وی برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت اخلاق قرآنی و استفاده از اساتید برجسته در زمینه تفسیر و مفاهیم قرآن را از جمله ضروریات برای فراهم شدن بستری مناسب در جهت رشد اخلاق قرآنی در جامعه قرآنی دانست.
یگانگی در ادامه ابراز کرد: خوشبختانه همه ساله در رشته قرائت قرآن شاهد رشد هستیم که این به دلیل جذابیت این رشته است از طرفی در رشته حفظ قرآن به دلیل دشواری کمتر شاهد رشد بودیم.
آشنایی با مفاهیم؛ راه جذاب‌کردن حفظ قرآن
این فعال قرآنی در مورد راه‌های جذاب‌سازی حفظ قرآن کریم بیان کرد: یکی از راه‌های جذاب‌سازی حفظ، آشنایی با مفاهیم قرآنی است که متأسفانه همه سازمان‌های برگزارکننده مسابقات قرآن، درصد کمی از این مسابقات را به آشنایی با مفاهیم قرآن اختصاص می‌دهند.
یگانگی در ادامه افزود: برگزاری کلاس به منظور ارتقاء سطح حفظ و دعوت از اساتید برجسته جهت آموزش مفاهیم قرآنی از جمله راهکار‌‌های جذاب‌سازی رشته حفظ است که باید مورد توجه مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.
ورود همه شبکه‌های رسانه ملی به موضوع تبلیغ فعالیت‌های قرآنی
این داور قرآن، بخش دیگر جذاب‌سازی رشته حفظ را تبلیغات از سوی رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما عنوان کرد و گفت: متأسفانه در همه شبکه‌ها، بخشی از برنامه‌ها به ورزش، هنر، اقتصاد و سایر موضوعات اختصاص دارد اما جای قرآن در این شبکه‌ها فقط به قرائت اذان‌گاهی ختم و خلاصه می‌شود.
این داور وقف و ابتداء مسابقات قرآن با بیان اینکه شبکه قرآن، تنها شبکه‌ای است که به مباحث قرآنی می‌پردازد، اضافه کرد: این کافی نیست، بلکه باید تمام شبکه‌ها، زمانی را به بحث‌های مختلف قرآنی در حوزه‌های حفظ، مفاهیم، تفسیر و معرفی چهره‌های قرآنی اختصاص دهند.
این مدرس قرآن افزود: معرفی اسوه و الگوهای قرآنی و به تصویرکشیدن زندگی آن‌ها از شبکه ملی و رسانه‌ها و استفاده از کارشناسان مجرب و متخصص حول محور موضوعات قرآنی به‌‌ویژه تفسیر و مفاهیم در ایجاد فضاسازی قرآنی تأثیرگذاری زیادی دارد.
این فعال قرآنی با اشاره به اینکه در شبکه استانی خراسان رضوی، حاشیه‌های ورزش در برنامه‌ای به صورت جدا مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد، گفت: بیشتر مسابقات کشوری قرآن در مشهد برگزار می‌شود اما متاسفانه فقط در بخش‌هایی از خبر استان آن هم به شکل گذرا و کوتاه این موضوعات مطرح می‌شود که این یک نقص بزرگ برای تبلیغات برنامه‌های قرآنی در پایتخت معنوی جهان اسلام است.
معرفی چهره‌های ماندگار قرآنی در صداوسیما
وی در پایان افزود: در زمینه علمی، فرهنگی، هنری و ورزش حتی‌المقدور سالانه برنامه‌ای با عنوان معرفی چهره‌های ماندگار آن رشته ها برگزار می‌شود، اما متأسفانه برنامه‌ای برای معرفی چهره‌های ماندگار قرآنی تاکنون برگزار نشده است.
captcha