برنامه «گفتگو درباره اسلام» در استرالیا
کد خبر: 3585759
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

برنامه «گفتگو درباره اسلام» در استرالیا

گروه بین‌الملل: شهر ولونگونگ در ایالت «یوساوث ولز» استرالیا روز جمعه، 11 فروردین‌ماه میزبان برنامه گفتگوی درباره اسلام با هدف معرفی ابعاد مختلف این دین آسمانی می‌شود.

گفتگو درباره اسلام در استرالیا
«نینا ترید اعظم»، بانوی تازه مسلمان استرالیایی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «theherald»، «هیلی کلووای» و «نینا ترید اعظم» دو بانوی تازه مسلمان استرالیایی که این برنامه را سازماندهی کرده‌اند، با توجه به تجربه خود به عنوان یک مسلمان، گفتگو را بهترین راه برای از بین‌بردن تصورات غلط درباره اسلام می‌دانند.
ترید اعظم که از دیدگاه منفی رسانه‌ها و سیاستمداران نسبت به مسلمانان خسته و ناخشنود است، در این باره گفت: این دیدگاه نه تنها ضد انسانی است؛ بلکه دید مردم نسبت به مسلمانان را نیز تغییر داده و منفی می‌کند.
وی افزود: در برنامه گفتگو درباره اسلام، این واقعیت تببین می‌شود که مسلمانان انسان‌‌های معمولی مانند سایرین هستند اما مدت‌ها است در بافت سیاسی ـ اجتماعی استرالیا مورد بی احترامی قرار گرفته‌اند.
اعظم اظهار کرد: متأسفانه حوادث اخیر تروریستی از جمله حادثه لندن توسط رسانه‌ها با اسلام مرتبط دانسته شده و این یک مشکل اساسی است که باعث افزایش نفرت و ترس از مسلمانان می‌شود.
یادآور می‌شود، در حمله تروریستی روز چهارشنبه، دوم فروردین‌ماه، در نزدیکی پارلمان انگلیس در لندن که چهار کشته و 40 زخمی بر جای گذاشت، فرد مهاجم با خودرو به سمت عابران پیاده حمله کرد و آنها را زیر گرفت.
عامل این اقدام تروریستی به دست مأموران امنیتی و به ضرب گلوله کشته شد.

captcha