تداوم تلاش ناجا برای تربیت حافظان قرآن/ اولويت‌های پليس در سال 96 تشريح شد
کد خبر: 3585966
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
مؤمنی در پاسخ به ایكنا مطرح كرد:

تداوم تلاش ناجا برای تربیت حافظان قرآن/ اولويت‌های پليس در سال 96 تشريح شد

گروه اجتماعی: جانشین فرماندهی ناجا با اشاره به تربیت حافظان قرآن در این نیرو گفت: ناجا یكی از نیروهای پیشتاز در امر تربیت حافظان قرآن كریم است و مأموریت‌های فراوان و روزانه ما را از معنویت غافل نكرده است و این تلاش را هم بیشتر ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سردار اسكندر مؤمنی، جانشین فرماندهی ناجا امروز، 8 فروردین‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز و در پاسخ به خبرنگار ایكنا گفت: نیروی انتظامی در كنار فعالیت‌های اجرایی، امنیتی و انتظامی، فعالیت‌هایی نظیر تربیت حافظان قرآن و ارتقای آموزش‌های دینی و معنوی نیروهای خود را در دستور كار قرار داده و از این مبحث غافل نشده است.

وی با تصریح اینكه ناجا یكی از نیروهای پیشتاز در امر تربیت حافظان قرآن كریم بوده و دارای رتبه‌هایی در این زمینه در سطح نیروهای مسلح است، افزود: مأموریت‌های فراوان و روزانه ما را از معنویت غافل نكرده است و این تلاش را هم بیشتر ادامه خواهیم داد.

ظرفیت كشورمان در اجرای امر به معروف بیش از این‌هاست

مؤمنی همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ایكنا مبنی بر اینكه آیا نیروی انتظامی در بخش‌های اجرایی فرایض امر به معروف و نهی از منكر در جامعه همانند سال‌های گذشته همچنان دست‌‌تنهاست؟ گفت:‌ من از عبارت دست تنها استفاده نمی‌كنم ولی ظرفیت كشورمان بیش از این است و اگر همه دستگاه‌ها در اقدام هماهنگ و منجسم برای این مبحث ورود پیدا كنند قطعاً بازدهی آن بیشتر خواهد بود.

وی همچنین در ارزیابی همكاری سایر دستگاه‌ها نیز گفت:‌ در مجموع این‌گونه نیست كه دستگاه‌های دیگر در این زمینه همكاری نمی‌كنند اما به هر حال اگر همكاری صورت گیرد، مسلماً این مسئله قابل ارتقاست و می‌تواند بیش از این باشد تا ما شاهد ارتقای اجرای فرایض امر به معروف و نهی از منكر در جامعه باشیم.

تشریح اولویت‌های اصلی پلیس در سال 96

جانشین فرماندهی ناجا در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح رویكرد اصلی و اولویت‌های پلیس در سال 96 پرداخت و گفت: ما در سال 95 هم دستاورد خوبی داشتیم به طوری كه بیش از 40 درصد مبارزه با كالای قاچاق افزایش داشته است اما این كافی نیست و باید به حدی برسانیم كه ورود كالای قاچاق كاهش پیدا كند.

وی ادامه داد: در سال 96 علاوه بر مبارزه با قاچاق كالا، موضوع امنیت عمومی مردم در همه ابعاد از جمله سرقت‌ها و ایجاد امنیت و آرامش از جمله اولویت‌های ماست و همچنین توسعه استفاده از فناوری‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در تمام مأموریت‌ها چه در حوزه ترافیكی و چه در حوزه قاچاق كالا را نیز در دستور كار قرار خواهیم داد.

استفاده از سیستم‌های هوشمند و فناوری‌های نوین در ناجا

مؤمنی این نكته را یادآور شد كه با توجه به اینكه حجم ورود قاچاق كالا بسیار زیاد است با اقدامات دستی و سنتی شاید نتوان با آن به طور كامل مبارزه كرد لذا یكی از راه‌ها استفاده از سیستم‌های هوشمند در جاده‌ها و مبادی و مكانیزه كردن امور است یعنی استفاده از سیستم‌های هوشمند و فناوری‌های نوین یكی دیگر از اولویت‌های ما در سال 96 خواهد بود.

جانشین فرماندهی ناجا، موضوعاتی مانند مبارزه با مواد مخدر، به ویژه معتادان خیابانی و كاهش تصادفات و امنیت اجتماعی ـ اخلاقی را از دیگر اولویت‌های اصلی پلیس در سال 96 عنوان كرد.

تشكیل قرارگاه مبارزه با قاچاق كالا در تحقق منویات رهبری

وی به تشریح جزئیات بیشتری از بحث مبارزه با كالای قاچاق با توجه به تأكیدات مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: یكی از اولویت‌های اصلی و اول نیروی انتظامی در سال 96 مبارزه با قاچاق كالاست و در این راستا قرارگاهی در نیروی انتظامی با حضور تمام پلیس‌ها به‌منظور مبارزه جدی، همه جانبه و فراگیر با قاچاق كالا راه‌اندازی شده است.

مؤمنی ادامه داد: رویكرد ما در مبارزه با قاچاق كالا در سال 96، تمركز بر باندهای بزرگ، سازمان‌یافته و حجیم و همچنین استفاده از ابزارهای فنی و اشراف اطلاعاتی در مبارزه با قاچاق كالا است برای اینكه اقدامات كوچك و جنبی ما را از ورود آن كالای حجیم و سازمان یافته غافل نكند.

جانشین فرماندهی ناجا با بیان اینكه همچنین تمركز و نظارت و كنترل بیشتر بر مبادی ورودی نیز در این بحث صورت خواهد گرفت زیرا عموماً كالای حجیم از این طریق وارد می‌شوند، گفت: این سه رویكرد اصلی ما در قرارگاه مبارزه با قاچاق كالا در نیروی انتظامی است كه به صورت جدی و همه جانبه آن را پیگیری می‌كنیم.

وی باز هم بر این نكته تأكید كرد كه تمركز اصلی ما بر باندهای بزرگ، حجیم و كالاهای سازمان یافته و تمركز بر مبادی رسمی است البته باید اقدامات گسترده‌ای صورت گیرد برای اینكه این موضوع ملی، نیازمند به عزم ملی دارد و باید قوانین برای قاچاقچیان بازدارنده شوند و از سوی دیگر برای كسانی كه می‌خواهند از طریق قانونی تجارت كنند، تسهیل كننده شوند.

استفاده از كالاهای داخلی فرهنگ‌سازی شود

مؤمنی همچنین خواستار فرهنگ‌سازی بیشتر برای مردم شد تا از كالاهای داخلی استفاده كنند و ادامه داد:‌ در عین حال این قرارگاه راه‌اندازی شده است و به صورت جدی و همه جانبه از روزهای نخست سال 96 این مسئله به جد در دستور كار نیروی انتظامی قرار گرفته است.

جانشین فرماندهی ناجا در ادامه سخنان خود به ارزیابی عملكرد پلیس در استان فارس پرداخت و گفت: همكاران ما در استان فارس اقدامات بسیار خوبی انجام دادند و در مركز فرماندهی آن با بیش از 1100 دوربین كل استان در حوزه‌های ترافیكی، انتظامی و طرح نوروزی نظارت می‌شود.

وی با بیان اینكه خوشبختانه شاخص‌های امنیتی در فارس بهبود پیدا كرده است، گفت: حدود 10 میلیون تردد تا صبح امروز در مبادی ورودی و خروجی فارس در ایام نوروز ثبت شده است كه نسبت به سال گذشته حدود 15 درصد افزایش داشته است البته شرایط ناپایدار جوی و سیل را در استان فارس داشتیم اما با همه این شرایط كشته‌های تصادفات در فارس بیش از 30 درصد كاهش داشته است كه كاهش آن از میانگین كشور هم بیشتر بوده است.

مؤمنی اظهار كرد: در جرائمی مانند سرقت منزل و اتومبیل شاخص‌های امنیتی بهبود یافته و این دو كاهش قابل توجهی داشته‌اند البته در برخی از سرقت‌های خرد یكی دو درصد افزایش داشته است اما شاخص‌های امنیتی در حوزه انتظامی بهبود یافته و در حوزه ترافیكی نیز كاهش تصادفات و تلفات انسانی را علی‌رغم افزایش سفرها شاهدیم.

جانشین فرماندهی ناجا به مصاحبه خود با برخی از مسافران نوروزی در شهر شیراز نیز اشاره كرد و گفت: با صحبت با برخی از مسافران امروز مشاهده می‌كنیم كه مردم عزیز ما از هر نقطه‌ای از ایران در كمال امنیت و آرامش سفر می‌كنند و این نعمت بسیار بزرگی است كه مرهون زحمات و تلاش دستگاه‌های نظامی و انتظامی و امنیتی است، در حالی كه محیط پیرامونی ما ناامن است، اما ما در كشورمان امنیت قابل قبول داریم.

300 هزار نیروی پلیس در ایام نوروز به مردم خدمات ارائه می‌دهند

وی بیان كرد: هم اكنون در تمام جاده‌ها، شهرها و اماكن سیاحتی، زیاتی و تاریخی پلیس با 300 هزار نیرو در قالب 25 هزار تیم گشتی و 3300 ایستگاه ثابت و سیار حضور دارد و در همین حال در تمام نوار مرزی، مرزبانان ما هوشیار و مراقب هستند و در تمام شاخص‌های امنیتی ما از صفر مرز تا عمق شهرها امنیت كامل برقرار است و سال 95 و 96 تاكنون یكی از امن‌ترین سال‌ها در سال‌های اخیر بوده است.

captcha