بازدید روزانه 100 گردشگر خارجی از حرم علی‌بن حمزه(ع) شیراز
کد خبر: 3586103
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵

بازدید روزانه 100 گردشگر خارجی از حرم علی‌بن حمزه(ع) شیراز

گروه اجتماعی: در ایام نوروز و همزمان با اجرای طرح «آرامش بهاری» آستان مقدس حضرت علی‌بن حمزة‌بن موسی‌الكاظم(ع) شیراز روزانه میزبان بیش از 100 گردشگر خارجی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمد حسین كرمی، کارشناس فرهنگی آستان مقدس علی‌بن حمزة‌بن موسی‌الكاظم(ع) شیراز امروز، 9 فروردین‌ماه با بیان اینكه در ایام نوروز طرح آرامش بهاری در این بقعه متبركه اجرا می شود، گفت: آستان مقدس علی‌بن حمزه(ع) از جمله بقاع متبرکه‌ای است که علاوه بر میزبانی از زائرین داخلی در کشور پذیرای گردشگران خارجی از نقاط مختلف جهان است.

وی افزود: در این آستان مقدس روزانه شاهد حضور گردشگر خارجی به صورت کاروانی و یا چند نفره و تک نفره هستیم که طبق گزارش‌ها روزانه بیش از 100 گردشگر خارجی از این آستان مقدس بازدید می‌كنند و در این راستا مرکز گردشگری و امور بین‌الملل این آستان مقدس با در اختیار داشتن نیرو ای مؤمن و با تجربه و با در اختیار داشتن فضا و امکانات، همه روزه از این گردشگران استقبال و پذیرایی می‌كند.

کرمی اظهار كرد: نیروهای بخش گردشگری و امور بین‌الملل با تسلط کامل به زبان انگلیسی و آشنایی با چند زبان زنده دنیا در جهت راهنمایی، آشنایی با محیط ، معرفی و شناخت امامزاده و مقام ایشان و پاسخگویی به دیگر سئوالات آن‌ها در این آستان مقدس مستقر هستند.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز این آستان مقدس میزبان زائرین نوروزی فراوانی است، گفت: همزمان با ایام نوروز و اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری این آستان مقدس به‌صورت شبانه‌روزی پذیرای زائرین و میهمانان نوروزی است.

کرمی همچنین گفت: اجرای قرائت قرآن و اذان در هر روز با تلاوت قاریان برجسته استانی، برگزاری مسابقات گروهی در قالب غرفه کودک خیمه معرفت دینی، پاسخگویی به مسائل شرعی، احکام و مشاوره با حضور مبلغین دینی در این آستان مقدس از دیگر برنامه‌های اجرایی در ایام نوروز ویژه زائرین نوروزی است.

captcha