آخرین خواسته پدر شهید عاصمی
کد خبر: 3586112
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸

آخرین خواسته پدر شهید عاصمی

گروه شهرستان‌ها: حاج محمد عاصمی، پدر شهیدان علیرضا و عباس عاصمی در وصیت خود عنوان کرده که هزینه مراسم ترحیمش را صرف ساخت پروژه‌ ساختمان پایگاه انتقال خون امام علی(ع) و مرکز جامع سلامت حضرت قائم(عج) کاشمر کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حاج محمد عاصمی که در 15 دی‌ماه 1313 در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمده بود، در فروردین‌ماه سال 1338 ازدواج کرد، ماحصل این ازدواج پنج فرزند پسر و دو فرزند دختر بود.
وی که 30 سال از عمر خود را معلم قرآن و راهنمای دانش‌آموزان در روستا و شهر بود، توانست دانش‌آموزان بسیاری را تحویل این اجتماع دهد که بسیاری از آن‌ها امروز برای خود در بخش‌ها و رده‌های مختلفی مشغول فعالیت هستند.
حاج محمد عاصمی از شخصیت‌های مورد اعتماد و خدوم کاشمر بود که در طول عمر پربرکت خویش خدمات شایانی انجام داد؛ تأسیس و مدیریت صندوق قرض‌الحسنه همت و تلاش فراوان برای راه‌اندازی کارخانه کاشی و اهدای یک میلیارد ریال به تأمین تجهیزات بهداشتی مورد نیاز کاشمر از خدمات ماندگار و باقیات‌الصالحات ان مرحوم به شمار می‌رود.
پدر شهیدان عاصمی در آخرین روزهای حیاتش و در آغازین روزهای سال جدید در اقدامی نیک و خداپسندانه مبلغ یک میلیارد ریال به منظور کمک به ساخت پروژه‌های عمرانی در حوزه بهداشت و درمان کاشمر به ویژه ساختمان پایگاه انتقال خون امام علی(ع) و مرکز جامع سلامت حضرت قائم(عج) در خیابان سلطانیه کاشمر اهدا کرد.
حاج محمد عاصمی که از خیران و نیکوکاران کاشمر به شمار می‌رفت و همیشه به فکر پرهیز از اسراف بود، دیگران را هم به این امر دعوت می‌کرد، حتی در آخرین خواسته و در وصیت‌نامه خود از تمامی مردم و همشهریانش خواسته جهت جلوگیری از اسراف، از چاپ هر گونه اطلاعیه، بنر و پارچه‌نویسی و نیز تدارک تاج گل و... در مراسم ترحیمش خودداری کنند.
در همین رابطه و در پی وصیت این مرحوم کسانی که در صدد چاپ بنر و تهیه تاج گل بودند، مبالغ مورد نظر را به امور خیریه اختصاص دادند.
پدر سرداران شهید علیرضا و عباس عاصمی پس از عمری خدمت و مجاهدت مخلصانه نهم فروردین‌ماه میهمان فرزندان شهیدش شد، وی در سن 84 سالگی براثر بیماری دار فانی را وداع گفت؛ پیکر این مجاهد خستگی ناپذیر امروز ساعت 9.30 دقیقه صبح از هیئت ابالفضلی کاشمر بر روی دستان قدرشناس کاشمر تشییع و در جوار مزار فرزندان شهیدش در آرامگاه شهید مدرس به خاک سپرده شد.
سردار شهید علیرضا عاصمی فرمانده تخریب قرارگاه‌های خاتم، کربلا و نجف در سال 65 و در سن 24 سالگی در منطقه غرب و شهید عباس عاصمی در سال 62 در منطقه عملیاتی مهران به شهادت رسیدند.
captcha