افتتاح جشنواره «نسیم کربلا» در پاکستان/ اهتزاز پرچم عتبات + عکس
کد خبر: 3586139
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

افتتاح جشنواره «نسیم کربلا» در پاکستان/ اهتزاز پرچم عتبات + عکس

گروه بین‌الملل: چهارمین جشنواره «نسیم کربلا» دیروز، نهم فروردین‌ماه، با نظارت عتبه مقدس حسینی در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان افتتاح شد.

افتتاح جشنواره «نسیم کربلا» در پاکستان/ اهتزاز پرچم عتبات + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شفقنا، چهارمین جشنواره «نسیم کربلا» با نظارت عتبه مقدس حسینی و با همکاری دانشگاه الکوثر و عتبات مقدسه علوی، عسکری و عباسی دیروز در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان آغاز به کار کرد.
در فعالیت‌های این جشنواره عتبات مقدسه علوی، عسکری و عباسی نیز حضور دارند و به معرفی فرهنگ ناب اسلامی برای مسلمانان می پردازند.
در مراسم افتتاحیه این جشنواره که با حضور شخصیت‌های مختلف دینی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای برگزار شد، پرچم‌های عتبات مقدسه به اهتزاز درآمد و ۳ نمایشگاه فرهنگی ویژه کودکان، زنان  و مردان افتتاح شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ محسن علی النجفی، نماینده مرجعیت عالی دینی در پاکستان و مسئول دانشگاه «الکوثر» اسلام‌آباد در مراسم افتتاحیه این جشنواره ضمن خوش آمد‌گویی به حضار، گفت: جامعه ما به دلایل مختلفی از فرهنگ اسلامی دور مانده است. برگزاری چنین فعالیت‌هایی خدمت بزرگ و برکت بزرگی برای فرزندان این وطن است.
وی افزود: مردم پاکستان بیشتر از آنچه تصور می‌کنید، دوستدار حضرت محمد(ص) و اهل بیت مطهر ایشان هستند و در جریان برگزاری جشنواره برکت‌های این برنامه‌های فرهنگی و اثرات آن را خواهید دید.
از طرف دیگر «شیخ علی القرعاوی»  به نمایندگی از آستان قدس حسینی  گفت: نعمت برادری از بزرگ‌ترین معجزات اجتماعی است که خداوند برای بشریت قرار داد، به همین دلیل قرآن به ذکر آن عادت دارد. از دلایل قرآنی که می‌گوید اختلاف فطری و فکری، برادری را از بین نمی‌برد، این آیه است که می فرماید: «لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ: در دين هيچ اجبارى نيست»(آیه 256 بقره). خداوند متعال در این آیه تبیین کرده است که اعتقادات نمی‌تواند با زور، کشتار، ویرانی و اجبار تحمیل شود بلکه فقط و فقط با اختیار و از طریق  برهان، فکر و علم صورت می‌گیرد.
شیخ القرعاوی با اشاره به اینکه مرجعیت دینی در نجف اشرف(آیت‌الله سیستانی) نقش به سزایی در گسترش روحیه برادری و محبت بین مسلمانان از هر طایفه و مذهبی ایفا کرده است، افزود: این موضوع برای سراسر جهان آشکار و مبرهن شده است به همین دلیل است که ایشان از سوی سازمان‌های بین‌المللی به عنوان مرد صلح و درایت خوانده می‌شود.
وی تصریح کرد: عتبات عالیات مقدسه نیز سهم به سزایی در گسترش برادری و همزیستی مسالمت‌آمیز بین افراد جامعه چه از جنبه فرهنگی چه اقتصادی و چه اجتماعی داشته و دارند.
«مسلم عباس صکبان» دبیر جشنواره نسیم کربلا نیز گفت: به برکت امام زین العابدین(ع) چهارمین نسخه این جشنواره نیز افتتاح شد و برنامه‌های آن تا پنج روز ادامه دارد.
در مراسم افتتاحیه این جشنواره پرچم‌های عتبات مقدسه عراق به اهتزاز درآمد و نمایشگاه‌های فرهنگی برای اقشار مختلف جامعه برگزار شد.
در طول برگزاری جشنواره به بازدیدکنندگان هدایی نظیر کتاب اعطا خواهد شد و مسابقاتی نیز برای کودکان به منظور معرفی فرهنگ اسلامی به آنها در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود.
 





captcha